۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۱۶۸۸۳
معاون درمان وزارت بهداشت:
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی آزمایشگاه های ثابت و سیار سطح سه زیستی، برای تشخیص عوامل بیماری زای غیرمعمول(پاتوژن ها) در برنامه سال 94 این وزارتخانه خبر داد.
محمد آقاجانی گفت: ایجاد و احداث این نوع آزمایشگاهها گام بلندی در مسیر تقویت مباحث پدافند غیرعامل در کشور است.

وی با بیان اینکه در مورد مسایل پدافند غیرعامل در حوزه زیستی و درمانی حساسیت خاصی در وزارت بهداشت وجود دارد، اضافه کرد: با توجه به ابعاد مختلف بیوتروریسم و وجود گسترده تروریسم در کشورهای همسایه، ایران اسلامی هشیارانه در این حوزه به مراقبتهای ویژه اقدام می کند.

آقاجانی تاکید کرد: هر کجا که احتمال وقوع خطر و هرگونه پدیده غیرطبیعی وجود داشته باشد، تیم ها و گروه های تخصصی وارد می شوند و مراقبتهای لازم انجام می شود.

وی با بیان اینکه بیماریهای قلبی و عروقی علت 50 درصد از مرگ و میر در کشور است که نیمی از آن به علت سکته قلبی است، تصریح کرد: اکنون برنامه ملی درمان سکته های قلبی در حال طراحی است.

معاون وزیر بهداشت گفت: این برنامه جامع برای درمان دارویی با استفاده از داروهای مدرن در مرحله حاد که 6 ساعت اول ابتلاست و همچنین درمان های تهاجمی پیش بینی می شود که در استانهای مختلف، متناسب با امکانات و ظرفیتها به اجرا در می آید.

محمد آقاجانی روز چهارشنبه در سفر یک روزه به استان سمنان، سه پروژه درمانی را افتتاح و از چندین پروژه در حال ساخت، بهسازی و یا فعال بازدید کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر