۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۱۶۶۸۱
فیس‌بوک قصد دارد نرم‌افزار خاصی را در اختیار شرکت‌ها قرار دهد تا اطلاعات مربوط به حملات سایبری را جمع‌آوری می‌کند تا امنیت سایبری این شرکت‌ها را افزایش دهد.
برنامه نویسان شبکه اجتماعی فیس‌بوک برنامه‌ای با عنوان ThreatExchange نوشته‌اند که امکان به اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به حملات سایبری را برای شرکت‌های شناخته‌شده سراسر دنیا فراهم می‌کند.
این نرم‌افزار علاوه بر گردآوری اطلاعات هکرها، نقاط مشترک آن‌ها، نقشه‌ی محل‌های وقوع حملات، تکنیک‌ها و روش‌های مورداستفاده‌ی آن‌ها را نیز شناسایی و اعلام می‌کند.
در گذشته نیز اقدامات مشابهی برای مقابله با حملات سایبری انجام شده است که از بین آن‌ها می‌توان به Soltra برای گردآوری تهدیدات نسبت به خدمات مالی، Threat Central برای تحلیل و به اشتراک‌گذاری اطلاعات حملات سایبری نسبت به کاربران محصولات HP اشاره کرد. با وجود این بسیاری از شرکت‌ها به دلایل مختلف از جمله ترس از جاسوسی سایبری یا شکایت را در اختیار سایرین قرار نمی‌دهند.
فیس‌بوک با این اقدام، نرم‌افزار خاصی را در اختیار هریک از شرکت‌ها قرار می‌دهد که اطلاعات مربوط به امنیت سایبری را گردآوری می‌کند و کارمندان تنها با همان نرم‌افزارهای عادی سروکار دارند که قبلاً برای نظارت بر امنیت سایبری شرکت استفاده می‌کردند. همچنین فیس‌بوک مدعی شده است که شرکت‌ها می‌توانند مشخص کنند که اطلاعات در اختیار چه اشخاصی قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر