۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۱۶۴۰۳
رییس مرکز مدیریت حوادث:
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور، کمبود نیروی انسانی و وجود ناوگان فرسوده را مهمترین مشکل در خدمت رسانی این بخش عنوان کرد.
امین صابری نیا یکشنبه در همایش روسای مراکز اورژانس کشور که در اردوگاه ایثار شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد،با بیان این مطلب که قرار است در آبان ماه سال جاری، نسل جدیدی از آمبولانس های امداد و نجات وارد ناوگان این مراکز شود، گفت: متاسفانه تاکنون تلاش مسوولان مرکز فوریت های پزشکی کشور در ارتباط با بهبود نیروی انسانی مورد نیاز این بخش به دلیل عدم دریافت مجوز از سوی مراجع قانونی بی نتیجه مانده است.

صابری نیا افزود: اما با وجود تمام محدودیت ها، مسوولان فوریت های پزشکی کشور تلاش می کنند با امکانات موجود، تجهیزات مورد نیاز این بخش را تامین و کاستی های آن را برطرف کنند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور اضافه کرد: در حال حاضر بهسازی تجهیزات امدادی بیمارستان ها در سطح کشور آغاز شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به تردد سنگین در جاده های بین شهری استان های تهران، قم و البرز برنامه ای در باره ارتقاء ارایه خدمات امدادی - پزشکی در این مسیرها در دست اقدام است. 

در این همایش همچنین حسن نوری رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی کشور نیز طی سخنانی گفت: طرح ویژه ای در مراکز درمانی کشور برای خدمت رسانی اولیه به بیمارانی که دچار سکته مغزی می شوند پیش بینی شده که در ساعات اولیه با ارایه این خدمات به بیمار، این موضوع تاثیر زیادی بر روند بهبود او خواهد گذاشت.

در ادامه همایش یک روزه مسوولان مراکز فوریت های پزشکی کشور، مشکلات، نیازها و کمبودهای این بخش مورد بحث و بررسی شرکت کنندگان در این همایش قرار گرفت
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر