۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۳۵۷
هنوز در بسیاری از مناطق شرایط برای پیشگیری و کنترل وبا فراهم نبوده و این بیماری همچنان شیوع بالایی دارد.
علی اکبر مرادی دانشیار داشگاه علوم پزشگی تهران اظهار داشت: وبا از جمله بیماری‌های بسیار شایع در فصل گرما است که اهمیت پیشگیری و درمان آن در این فصل بسیار بالا بوده و در صورت غفلت و بی توجهی، این بیماری می‌تواند از جنبه های مختلف مالی و جانی بسیار پر هزینه و خطرناک باشد.

وی گفت: متأسفانه هنوز هم در برخی از کشورهای کمتر توسعه یافته جهان، شرایط بهداشتی و درمانی در خصوص بیماری وبا بسیار پائین است و در واقع بسیاری از افراد مبتلا به وبا با خطر مرگ مواجه هستند.

مرادی تأکید کرد: بر اساس بررسی‌هایی که در کشورها و مناطق مختلف جهان صورت گرفته است، هنوز در بسیاری از مناطق شرایط برای پیشگیری و کنترل وبا فراهم نبوده و این بیماری همچنان شیوع بالایی دارد.

وی با بیان اینکه وبا بیماری مختص انسان بوده به طور متوسط ظرف مدت دو تا سه روز بروز کرده و با شیوع آن در یک منطقه، تعداد زیادی از مردم به آن مبتلا می شوند.

مرادی گفت:راههای انتقال بیماری وبا به طور عمده آب آلوده، غذای آلوده، میوه و سبزی آلوده ، تماس با مواده دفعی و استفراغ بیماران و همچنین لوازم و وسایل آلوده بیمار است.

مرادی خاطر نشان کرد: البته به نظر می رسد که کشورهای به شدت درگیر با بیماری و با مشکلات زیادی در خصوص کنترل و پیشگیری از این بیماری داشته باشند و در این زمینه کشورهای با وضعیت بهداشتی و سازمان‌های موثر بهداشتی در سطح بین‌المللی، باید به کشورهای دیگر با وبا کمک کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر