۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳
کد خبر: ۱۶۳۰۹
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین عنوان کرد؛
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین عنوان کرد:در حوزه پدافندغیرعامل نیازمند استقرار فیزیکی قرارگاه زیستی هستیم.
محمد افشار  افزود: پیش از این شاهد تشکیل قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل به شکل ستادی در استان قزوین بوده ایم.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های قابل توجه استان در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی به مسوولان پدافندغیرعامل کشور پیشنهاد داده ایم تا علاوه بر استان های مرزی که در اولویت قرار دارند، استقرار قرارگاه زیستی در قزوین را نیز مورد توجه قرار دهند.

این مسوول به کارکرد قرارگاه پدافند غیرعامل در حوزه زیستی اشاره کرد و افزود: این قرارگاه به رصد و فرماندهی مقابله با تهدیدات زیستی انسانی که ممکن است به صورت تعمدی یا غیرتعمدی باشد می پردازد و در حوزه گیاهان و نباتات، آب و خاک، غذا و محیط زیست فعالیت می کند.

افشار با اشاره به فعالیت قرارگاه پدافندغیرعامل در حوزه سایبری در استان نیز گفت: این قرارگاه نیز به رصد، پایش و مقابله با تهدیدات حوزه سایبر می پردازد.

وی با بیان اینکه تهدیدات حوزه سایبری متنوع، فراوان و بطور مستمر در حال تغییر و روزآمد شدن هستند،افزود: با توجه به گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی و تلفن های هوشمند که فناوری آنها به کشورهای بیگانه اختصاص دارد، ضروری است تا اقشار مختلف نسبت به آسیب ها و تهدیداتی که این دو به همراه دارند آگاهی پیدا کنند.

افشار هشدار داد: سهل انگاری نسبت به رعایت مسایل امنیتی در استفاده از شبکه های اجتماعی و تلفن های هوشمند، امکان سوء استفاده و ایجاد مشکل برای افرادی که از این شبکه ها و تلفن ها بهره می برند را افزایش می دهد.

این مسوول از تعلیم 18 مربی پدافندغیرعامل در قزوین خبر داد و گفت: این مربیان پس از حضور در دوره های مختلف، هم اکنون کار آموزش وآگاهی بخشی اقشار مختلف استان نسبت به موضوع پدافندغیرعامل را برعهده دارند.

وی، از دانشجویان، دانش اموزان، کارمندان و اصناف به عنوان گروه های هدف برای آموزش در حوزه پدافند غیرعامل در استان نام برد و افزود: با برگزاری دوره های آموزشی و همایش های توجیهی تلاش داریم تا این قشر و سپس سایر افراد جامعه را نسبت به اهمیت پدافندغیرعامل و ضرورت توجه به این موضوع آگاه کنیم.

وی در ادامه از پدافند غیرعامل به عنوان موضوعی یاد کرد که از ابتدای خلقت بشر تاکنون مطرح بوده است و افزود: هرگاه بحث تهدید علیه انسان به میان آورده شود، موضوع دفاع و مقابله با آن نیز به میان می آید.

این مسوول از پدافند غیرعامل به عنوان موضوع مهمی که مقام معظم رهبری به تقویت آن تاکید دارد، نام برد و اظهار داشت: تلاش داریم تا مردم نسبت به این حوزه شناخت بیشتری پیدا کنند.

افشار گفت: بی توجهی به پدافندغیرعامل می تواند دستاوردهای مادی یک جامعه را به خطر بیاندازد و جان افراد را در معرض خطر قرار دهد.
مدیرکل پدافندغیرعامل با بیان اینکه تهدیدات انسانی دنیای امروز از پیچیدگی های زیادی برخوردار شده است، افزود: به همین تناسب نیز کار دفاع و مقابله با این تهدیدات پیچیده مشکل شده که این موضوع اهمیت بالا و حساسیت کار در حوزه پدافند غیرعامل را نشان می دهد.

افشار در پایان با تاکید بر اینکه توجه به پدافند غیرعامل باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، تصریح کرد: توجه به این مقوله، موجب کاهش آسیب پذیری کشور در برابر تهدیدات دشمنان می شود.

پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات دفاعی غیرمسلحانه گفته می شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر