۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳
کد خبر: ۱۶۲۸۵
در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان مطرح شد:
جلسه شورای پدافند غیرعامل استان به ریاست دکتر مقتدایی استاندار خوزستان و با حضور اعضاء و رؤسای کارگروه های 12 گانه شورای پدافند غیرعامل برگزار گردید.

استاندار خوزستان ضمن اشاره به برخی از کم توجهی ها به حفاظت و صیانت از دارایی ها گفت: پدافند غیرعامل به تعبیری همان اصل پیشگیری است اگر این پیشگیری اتفاق افتد پدافند غیرعامل محقق شده و باعث کاهش خسارات می شود.

وی با تأکید بر ضرورت برگزاری دوره های آموزش عمومی و تخصصی جهت ارتقای آگاهی از ملاحظات پدافند غیرعامل برای مسئولین استان افزود: آموزش از مباحث محوری پدافند غیرعامل است.

دکتر مقتدایی تهدیدات را پویا و متغییر دانست و در خصوص طرح جامع پدافند غیرعامل استان خواستار تعامل و همکاری حداکثری دستگاه های مرتبط با این طرح شد و داشتن سرعت عمل را لازمه تهیه این طرح بیان کرد و افزود: این قبیل طرح ها به صورت پیوسته نیاز به به روزرسانی دارند و این اتفاق تا زمانی که این طرح ها عملیاتی نشود نمی افتد و گرنه طرح جامع پدافند غیرعامل استان به یک نسخه کتابخانه ای تبدیل می شود.

استاندار خوزستان با تأکید بر برگزاری مناسب همایش ملی مدیریت تأمین پایدار و امنیت انرژی با رویکرد پدافند غیرعامل در استان خوزستان و اشاره به حساسیت های استان در حوزه ی انرژی گفت: استان خوزستان قلب انرژی کشور است و خواهان توجه ویژه و برگزاری باشکوه و آبرومندانه این همایش در استان شد.

در ابتدای جلسه دهقان معاون امنیتی و انتظامی استاندار احصاء مهمترین تهدیدات در هر یک از حوزه های تحت پوشش کارگروه های 12 گانه پدافند غیرعامل و تهیه طرح مناسب برای بی اثر یا کم اثر ساختن آنها و ارائه به اداره کل پدافند غیرعامل را خواستار شد.

همچنین مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری نیز ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص روند تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل استان، برگزاری همایش ملی مدیریت تأمین پایدار و امنیت انرژی با رویکرد پدافند غیرعامل و اساسنامه قرارگاه زیستی استان خواستار توجه مدیران دستگاه های اجرایی به این امور گشت.

در این جلسه گزارشی از سوی کارگروه های بهداشت، سلامت و بیولوژیک و امداد و نجات ارائه و همکاری دستگاه ها در برگزاری همایش ملی مدیریت تأمین پایدار و امنیت انرژی با رویکرد پدافند غیرعامل، راه اندازی قرارگاه زیستی، شیوه نامه و چک لیست ضوابط مبحث 21 مقررات ملی ساختمان و احصاء تهدیدات در هر یک از حوزه های تحت پوشش کارگروه های شورای پدافند غیرعامل مصوب گردید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر