۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵
کد خبر: ۱۶۱۸۶
کیلب ماپین، روزنامه‌نگار و گزارشگر آمریکایی می‌گوید: رهبران ما در ایالات متحده با روش‌های مختلف تلاش می‌کنند که چشمان ما بسته باشد و کورکورانه به‌دنبال آنها رژه برویم در حالی که رهبر ایران می‌گوید: شما خودتان باید اسلام را بشناسید.
کیلب ماپین، خبرنگار، روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر مستقل آمریکایی است. برخی او را به‌دلیل فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی‌اش یکی از سردمداران جنبش موسوم به «تسخیر وال‌استریت» می‌دانند. او در آن جنبش حضور بسیار فعالی داشت و یکی از ویدئوهای تولیدی او در آن زمان واکنش‌های بسیاری را علیه حملات پلیس به وجود آورد. ماپین عموماً در مورد سیاست خارجی ایالات متحده مطالبی را منتشر کرده یا سخنرانی می‌کند. او تاکنون چند بار در رسانه‌های آلترناتیو و شبکه‌هایی مانند Russia Today و Press TV نیز حضور پیدا کرده است.

او یکی از مهمانان کنفرانس افق‌نو در سال 2014 بود. در ماه می 2015 بود که او به‌همراه جمع دیگری از اعضای رسانه در کشتی شاهد جمهوری اسلامی ایران وابسته به هلال احمر برای کمک به مردم یمن عازم آن کشور شدند. این کشتی به‌دلیل حملات گسترده سعودی‌ها به بندر حدیبیه هیچ‌گاه به یمن نرسید اما بار خود را در بندر جیبوتی تخلیه کرد.

کیلب ماپین در گفت‌وگوی تفصیلی‌ای که با تسنیم داشته، معتقد است آنچه اخیراً او را بسیار به شناخت ایران جذب کرده، نامه اخیر رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی است.

وی می‌گوید: این نامه تأکید می‌کرد که ما نباید به رسانه‌های جریان اصلی ایالات متحده اعتماد کنیم و این از همان مسائلی است که من بارها بر آن تأکید داشته‌ام، برای مثال رسانه‌های آمریکایی تصویر کاملاً غلطی را از آنچه این روزها در یمن می‌گذرد نشان می‌دهند و آنها کشتارهای سعودی‌ها را به هیچ وجه نشان نمی‌دهند.

این روزنامه‌نگار نامه رهبر انقلاب را شگفت‌انگیز دانسته و می‌گوید: تمام تلاشم را برای پخش این نامه در ایالات متحده انجام می‌دهم. این نامه در ایالات متحده به شکل گسترده‌ای خوانده و درباره آن بحث شده است. رسانه‌های آمریکایی بیش از پیش می‌خواهند این نامه را پنهان کنند و روی آن تأکید نکنند اما با وجود اینترنت این نامه به همه جا رفته و بسیاری از مردم این نامه را خوانده‌اند.

او که از سال‌ 2009 فعالیت‌های خود را در عرصه رسانه‌ای بیش از پیش گسترش داده می‌گوید: رهبران ما در ایالات متحده این کار را انجام نمی‌دهند و با روش‌های مختلف تلاش می‌کنند که چشمان ما بسته باشد و کورکورانه به‌دنبال آنها رژه برویم در حالی که رهبر ایران می‌گوید: "شما خودتان باید اسلام را بشناسید" و خودمان یاد بگیریم چرا که تعریف ها و اشکال مختلفی از اسلام وجود دارد و این رسانه‌ها هم تلاش می‌کنند که تصویر مورد نظر خودشان را به شما نمایش دهند، همان رسانه‌هایی که تلاش می‌کنند داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را نماینده اسلام نشان دهند.

وی در مورد لحن نامه مقام معظم رهبری می‌گوید: وقتی که او این نامه را می‌نوشت بسیار متوجه و دقیق و بادقت بود، کلمات او بسیار جذاب و عالی بودند و جوانان با این نامه با خود به این نتیجه می‌رسند که از این به بعد باید چه موضعی داشته باشند.

ماپین از رفتار رسانه‌ها در مورد این نامه صحبت کرد و گفت: تا آنجایی که به یاد دارم بسیاری از رسانه‌ها تلاش کردند به‌جای تأکید و نمایش این نامه؛ آن را مخفی کنند. بسیاری از رسانه‌های غربی و مخصوصاً تلویزیون‌ها به سلبریتی‌ها توجه دارند و به‌دنبال فعالیت‌های آنها هستند و وقتی هم که بخواهند در مورد اسلام صحبت کنند از ارتباط آن با گروه‌های تروریستی حرف می‌زنند. رسانه‌های آمریکایی توسط عده‌ای اجیر شده‌اند و آنچه را نشان می‌دهند که رؤسای آنها می‌خواهند.

وی همچنین در پاسخ به این شبهه که آیا این نامه تلاش دارد که مخاطبان آن مسلمان شوند یا نه، گفت: تا آنجایی که من می‌دانم بخشی از ایران هم مسلمان نیستند و مسیحیان، یهودیان و دیگر ادیان هم در ایران با آرامش ساکن هستند و این ایده که ایران می‌خواهد همه را مسلمان کند واقعاً درست نیست. خود من مسیحی هستم و هیچ‌گاه به‌دلیل دین خودم در ایران تهدید نشدم و فقط با مهربانی و لطف ایرانی‌ها مواجه بوده‌ام و هیچ‌کس تلاش نکرد که بالاجبار من را مسلمان کند. نامه رهبر ایران جوانان را به آزاداندیشی دعوت کرده است و هیچ اجباری در آن نمی‌بینم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر