۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۵۹۷۳
در نشست با رهبران یهود در آمریکا ؛
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک دوئل سیاسی بی سابقه در خصوص توافق هسته ای در برابر جامعه یهودی آمریکا داشتند.
ه گزارش خبرگزاری پایداری ملی به نقل از آسوشیتدپرس،باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو،نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخواست هایی کاملا متفاوت از جامعه یهودی آمریکا در مورد توافق هسته ای ایران داشتند.
روز گذشته 22 نفر از رهبران جامعه یهودیان آمریکا مهمان باراک اوباما در کاخ سفید بودند تا توضیحاتی در مورد توافق هسته ای با ایران به آنها ارائه شود.
 وی درباره مخالفت کنگره این کشور با توافق هسته ای ایران و ۱+۵ هشدار داد و تصریح کرد بهای شکست این توافق دامنگیر اسرائیل خواهد شد.
اوباما در این نشست دو ساعته از مخالفان این توافق خواست تا در بحث های خود در این باره حقایق را در نظر بگیرند.
شرکت کنندگان در نشست اوباما با سران یهودی گفتند مخالفان با توافق هسته ای، نگرانی خود را از اینکه به عنوان طرفدار جنگ مطرح شوند،‌ به اوباما اعلام کردند.
او به دهها میلیون دلار هزینه ای اشاره کرد که منتقدان توافق هسته ای با ایران به ویژه «آیپک» تا کنون مصرف کرده اند تا این توافق به نتیجه نرسد.
رییس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد که اگر توافق هسته ای با ایران شکست بخورد،احتمال جنگ که هزینه های بسیار هنگفتی در پی خواهد داشت وجود دارد که این به نفع هیچ کس نیست.
نشست اوباما با رهبران یهودی چند ساعت پس از آن بود که نتانیاهو در یک گفتگوی اینترنتی با یهودیان آمریکا شرکت کرد.
او برای اینکه یهودیان را از توافق هسته ای با ایران ناامید کند آن را یک توافق بد توصیف کرد که ایران را در آستانه ساخت بمب اتم قرار می دهد.
وی مدعی شد که توافق با ایران راه این کشور برای ساخت بمب را سد نمی کند و باعث مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه خواهد شد که این یک کابوس است.
نتانیاهو موضع باراک اوباما که مخالفان توافق هسته ای خواهان جنگ هستند را مورد انتقاد قرار داد و مدعی شد که این رژیم خواستار صلح است نه جنگ.
وی گفت: همچنان آمریکا و اسرائیل، از نگاه مردم ایران، دشمن بزرگ و دشمن کوچک محسوب می شوند و این قابل قبول نیست.
به گزارش روزنامه های اسراییلی نبرد اوباما و نتانیاهو برای جلب نظر جامعه یهودی در راستای حمایت و یا مخالفت آنها با توافق هسته ای ایران به آخرین حد خود رسیده است و معلوم نیست این دوئل به کجا خواهد انجامید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر