۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۱۵۹۵۲
چندی پیش و پس از سیل تهران و البرز که به مرگ شماری از شهروندان منجر شد، یکی از اعضای شورای شهر تهران خواستار ادغام دو سازمان مدیریت بحران کشور و پدافند غیرعامل شده بود.

گرچه پیش از وی نیز زمزمه‌هایی در این باره به گوش رسید اما هیچ‌گاه این موضوع جدی نشد و تنها به انتشار چند خبر در رسانه‌ها محدود ماند.

حال با توجه به اینکه قوانین سازمان مدیریت بحران مراحل بازنگری و تغییرات خود در مجلس را سپری می‌کند، خبرنگار سرویس حوادث ایسنا در گفت‌وگو با رییس سازمان مدیریت بحران کشور به بررسی احتمالی این ادغام پرداخت.

اسماعیل نجاراظهار کرد: به نظر من چنین احتمالی وجود ندارد و دو سازمان مدیریت بحران کشور و پدافند غیرعامل باید مستقل از یکدیگر عمل کنند.

وی درباره طرح پیشنهاد ادغام سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان پدافند غیرعامل در شورای شهر تهران، اظهار کرد: به شخصه مخالف چنین تصمیمی هستم و به نظرم اقدام غیرکارشناسی محسوب می‌شود. مخالفت من ربطی به اینکه من ریاست این سازمان را برعهده دارم ندارد و در هر جایگاه دیگری بودم باز هم مخالفت خود با آن را ابراز می‌کردم.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: موضوع پدافند غیرعامل و وظایف آن در مباحث ملی و کلان کشور و در مقابل هجوم دشمن به طرق مختلف کاربرد دارد. در حالی که فلسفه تشکیل مدیریت بحران، مدیریت و ساماندهی دستگاه‌های مختلف در زمان بروز حوادث طبیعی، بحران‌ها و حوادث انسان‌ساز است که این دو هیچ ربطی به یکدیگر ندارند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر