۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۱۵۸۶۷
پیش از آغاز جنگ سوریه و عراق با تروریست‌های تکفیری، جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی یکی از معضل‌های اصلی در خاورمیانه بود. پس از ظهور دوباره پدیده تروریسم بنیادگرا، مساله فلسطین به حاشیه رانده شده است.

پایان دوره قیمومیت انگلستان بر سرزمین فلسطین، آغازی بر مشکلات امروز خاورمیانه شد. گوشه‌ای از جهان که محل زندگی میلیون‌ها انسان است، صحنه جنگی ویرانگر شده که هر روز قربانی بیشتری می‌گیرد. تروریسمی که امروز گریبان غرب آسیا را می‌فشارد، جبهه جدیدی در این منطقه گشوده؛ جریانی که برای تعبیه یک کمربند امنیتی دور مرزهای رژیم صهیونیستی ایجاد شده و خاورمیانه را به صحنه جنگی ویرانگر تبدیل کرده است.

تروریست‌های اجاره‌ای

موج بیداری اسلامی که در تونس آغاز شد و به دیگر کشورهای منطقه نفوذ کرد، در سوریه به انحراف کشیده شد. معضل تکفیر که در سال 2011 به جان دمشق افتاد، رفته رفته راه خود را به سمت عراق نیز باز کرد و امروز سر از صحرای سینا، حاشیه خلیج فارس و افغانستان درآورده است. بنابراین، وضعیت منطقه به سمتی رفت که شرایط را برای بهره‌ برداری اسرائیل فراهم کرد؛ زیرا کشورهای اسلامی و مهم‌تر از آن، کشورهای محور مقاومت ظرفیت خود را معطوف به مبارزه با گروه‌های تکفیری کردند. ظرفیت‌هایی که اگر به صورت متحد در برابر اسرائیل استفاده می‌شد، تل‌آویو را با خطر نابودی مواجه می‌کرد. اتحاد میان کشورهای اسلامی بزرگ‌ترین خطر برای ایالات متحده و رژیم صهیونیستی است.

با اینکه برخی، نظریه پشتیبانی آمریکا از تروریست‌های تکفیری را نوعی تئوری توطئه می‌نامند، ارسال تجهیزات و بارریزی نظامی توسط هواپیماهای ترابری ایالات متحده مهر تائیدی بر این ادعا می‌زند. در کنار تمام منافع و خطرهایی که تروریست‌های تولیدی جریان غربی - عربی برای پشتیبانان دارند، رژیم صهیونیستی مرزی از گروه‌های تکفیری بین خود و محور مقاومت ایجاد کرده است.

  فلسطین در حاشیه

وقایع امروز خاورمیانه مساله اصلی جهان اسلام را به حاشیه رانده و رسانه‌ها را به خود مشغول کرده است. سرخط اخبار شبکه‌های تلویزیونی به فعالیت‌های داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در اقصی نقاط خاورمیانه اختصاص یافته و صدای مردم فلسطین شنیده نمی‌شود؛ از طرف دیگر،‌ هراسی که از اسلام در دنیا منتشر می‌شود کم کم می‌تواند احساس همدردی با این مردم را از بین ببرد. این گروه‌ها نه تنها کمکی به مسلمانان فلسطین نمی‌کنند، بلکه آن‌ها را مورد حمله نیز قرار می‌دهند؛ اواسط فروردین ماه سال جاری، تکفیری‌ها به اردوگاه آوارگان فلسطینی یرموک در نزدیکی دمشق حمله کردند و با گروه «اکناف بیت‌المقدس» درگیر شدند.

تروریست‌های تکفیری در ابتدای از سرگیری فعالیت خود اعلام کردند که اسرائیل اولویت اصلی آن‌ها نیست. آن‌ها هیچ عملیاتی علیه رژیم صهیونیستی انجام ندادند و در عوض، این گروه‌های به اصطلاح اسلامی، کمربندی امنیتی حول سرزمین‌های اشغالی کشیده‌ و مسیر گروه‌های مقاومت را به سمت خود منحرف کرده‌اند.

امروز نیروهای حزب الله لبنان در القلمون و بلندی‌های جولان کنار نیروهای سوری مشغول جنگ با النصره و داعش هستند و از طرف دیگر، نیروی‌های عراقی در مسیر یک جنگ فرسایشی با پیروان البغدادی افتاده‌اند. در این معرکه نه تنها یک گلوله نیز از اسلحه تکفیری‌های مدعی اسلام به سمت اسرائیل شلیک نمی‌شود، بلکه گروه‌های مقاومت فلسطینی مورد تهدید قرار می‌گیرند، انتحاری‌ها به غزه می‌روند و تکفیری‌ها در رویای آن هستند که پرچم خود را بر فراز بیت‌المقدس نصب کنند؛ پرچمی که فرقی با پرچم اسرائیل ندارد

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر