۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۵۸۵۶
معاون عملیات امداد و نجات:
حسین درویشی ، معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر به ارائه آماری از امدادرسانی های این سازمان در یک ماه گذشته پرداخت و اعلام کرد : از ابتدای تیرماه تا امروز 5 هزار و 152 مورد امدادرسانی از سوی این سازمان انجام شده است/ امداد رسانی جمعیت هلال احمر در منطقه چادگان استان اصفهان همچنان ادامه دارد.
قصه های پادی و پوریا (جایگزینی)درویشی ضمن بیان اینکه از ابتدای تیرماه تا امروز 5 هزار و 152 مورد امدادرسانی از سوی این سازمان انجام شده است، جزئیات این امدادرسانی ها را اینطور بیان کرد: « بیشترین امدادرسانی ها مربوط به حوادث جاده ای بود که 2 هزار و 445 مورد امداد در این زمینه انجام شد و بعد از آن حوادث کوهستان بیشترین تعداد امدادرسانی ها را با 149 مورد به خود اختصاص می دهد. در مراتب بعدی حوادث ساحلی با 138 مورد و حوادث سیلاب و آب گرفتگی با 84 مورد امدادرسانی ، قرار دارند .»

وی  در ادامه افزود :« در این مدت در عملیات های هوایی ، 166 پرواز انجام شد که در مجموع 116 ساعت پرواز را شامل می شود که طی این عملیات ها 21 مصدوم به مراکز درمانی انتقال داده شدند و 2 و نیم تن اقلام امدادی به مناطق سیل زده مازندران و چند منطقه دیگر توزیع شد»

معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت :« مهم ترین رخداد های این ماه شامل زلزله 5 و نیم ریشتری در سیرچ کرمان بود که 27 مصدوم در پی داشت که از این تعداد 3 نفر را به مراکز درمانی منتقل کردیم . بعد از آن طوفان شن در استان سیستان و بلوچستان در شهرهای هیرمند، زابل و هامون از رخدادهای مهم این ماه است که در این حادثه به 13 هزار نفر امدادرسانی شد . در مرحله بعدی ، عملیات امدادرسانی در منطقه پرور در استان سمنان انجام شد که درگیر پدیده رانش زمین شده بود و بسته غذایی به افراد  در این مناطق توزیع شد . در مرتبه ی بعدی رخداد های این ماه سیل و آب گرفتگی اتفاق افتاد که مهم ترین آن در استان کردستان بود »

وی در رابطه با امدادرسانی هایی که در حادثه سیل اخیر از سوی جمعیت هلال احمر انجام شده ، گفت: « بیشترین امدادرسانی در استان مازندران و یازده شهرستان انجام شد با 3 هزار نفر امدادرسانی . در مرحله بعدی 2 شهرستان  استان البرز  با 2500 نفر امداد رسانی قرار دارد . در مرتبه پایین تر 2 شهرستان استان کردستان با 2200 نفر امدادرسانی است . همچنین در 6 شهرستان استان اصفهان ، 1900 نفر تحت کمک های امدادی جمعیت قرار گرفتند که بیشتر این افراد از عشایر منطقه چادگان بودند که لازم به ذکر است امداد رسانی در منطقه چادگان همچنان ادامه دارد. خراسان شمالی با 258 نفر امداد رسانی در انتها قرار دارد»

حسین درویشی در خصوص تعداد کل مصدومان حوادث آب گرفتگی گفت :« در کل تعداد مصدومان که از سوی جمعیت هلال اهمر امداد رسانی شدند 54 نفر بودند که از این تعداد 19 نفر به مراکز درمانی منتقل و 35 نفر به صورت سرپایی مداوا شدند . تعداد کل افراد اسکان داده شده از سوی جمعیت نیز 964 نفر بود که 611 نفر آن ها در استان کردستان بودند»


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر