۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۵۶۴۴
گروه Anonymous مسئولیت حمله سایبری به وب سایت دولتی آمریکا را که منجر به لو رفتن داد‌ه‌های حساس کارمندان شده بود، پذیرفت.
اعضای گروه Anonymous پذیرفته‌اند که طی یک حمله سایبری، نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن و آدرس محل سکونت کارمندان اداره  آمار آمریکا را ربوده و آنها را به‍صورت آنلاین منتشر کرده‌اند. داده‌های لو رفته دارای هش‌های گذرواژه هستند که البته نفوذ به آنها غیرممکن نیست. 

اداره  آمار ضمن اعتراف به این رخنه تأکید کرده است که داده‌های ربوده‌شده محرمانه نبوده‌اند. با وجود آنکه اداره آمار آمریکا در طول فعالیت‌اش همواره مدعی دفاع و محافظت از حریم خصوصی و محرمانه ماندن داده‌های شهروندان بوده است، با این حمله صورت گرفته دیگر شعارهایش قابل‌اعتماد نیستند. 

بسیاری از تحلیل‌گران این اقدام را به‌نوعی اعلام مخالفت این گروه با امضای دو تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی از سوی آمریکا دانسته‌اند. اگرچه دولت اوباما هدف از امضای تفاهم‌نامه‌های اقتصادی «مشارکت ترنس- پاسیفیک» و «مشارکت سرمایه گذاری ترنس آتلانتیک» را اصلاح بنیادی سیستم سیاسی اقتصادی و همگرایی بیشتر با کشورهای مهم حوزه آتلانتیک و پاسیفیک عنوان کرده است اما گروه Anonymous معتقد است امضای این پیمان اقتصادی سبب می‌شود تا با قدرت گرفتن بنگاه‌های اقتصادی، دولت نتواند بازار را به نفع جامعه کنترل کند. 

با وجود آنکه دولت، این حمله و تبعات‌اش را خیلی جدی نگرفته است، اما می‌توان از این حمله با عنوان یکی از عظیم‌ترین رخنه‌های صورت گرفته در ماه‌های اخیر یاد کرد.



افتانا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر