۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۵۵۹
مشاور امور بین الملل مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: ایران برای سفر هیأت پارلمانی اروپا هیچ پیش شرطی را نمی پذیرد.
به گزارش پایداری ملی هیئتی از گروه دوستی پارلمانی آلمان و ایران شامل «بیژن جیرسرایی» نماینده ایرانی تبار پارلمان آلمان از حزب لیبرال دموکرات، «آنگلیکا گراف» از حزب چپ و  «توماس فایست» از حزب دموکرات مسیحی به همراه یک نفر دستیار بامداد (یکشنبه) قرار بود وارد تهران شوند.

این هیئت قرار بود سفری به اصفهان داشته باشند و در طول مدت حضورشان در ایران ضمن دیدار و گفت‌وگو با گروه دوستی پارلمانی ایران و آلمان، با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان اقلیت‌های مذهبی، نمایندگان جناح اقلیت مجلس، علی اصغر خاجی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و ...ملاقات و گفت‌وگو کنند و در نهایت پنجشنبه شب تهران را ترک کند.

اما این سفر به دلیل عدم پذیرش پیش شرط اروپا از سوی ایران لغو شد.

حسین شیخ الاسلام، مشاور امور بین الملل مجلس شورای اسلامی در خصوص تعیین پیش شرط توسط هیئت پارلمانی اروپا گفت: هیأت پارلمانی اروپا برای سفر به ایران پیش شرط تعیین کرد که ایران هیچگونه پیش شرطی را نمی پذیرد.

شیخ الاسلام با بیان اینکه هیأت پارلمانی اروپا قصد داشته با دوتن از متهمان و محکومین جرایم امنیتی دیدار و جایزه‌ای به آنها بدهند، گفت: ایران با چینن شرطی موافقت نکرده است.

هیأت پارلمانی 15 نفره اروپا قرار بود بامداد فردا برای سفری 5 روزه وارد تهران شود. اولین نشست ایران با هیأت پارلمانی اروپا در اکتبر 2006 در بروکسل، دومین نشست در دسامبر 2007 در تهران و سومین نشست نیز در نوامبر 2008 در بروکسل بوده است.

این نشست قرار بود چهارمین نشست هیأت پارلمانی اروپا با ایران باشد که به دلیل عدم پذیرش پش شرط اروپا از سوی ایران لغو شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر