۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۵۵۸۰
مرکز تحقیقات موشکی و هوانوردی آمریکا دو واحد مجزا را برای فعالیت‌های امنیت سایبر مانند تشخیص آسیب‌پذیری‌ها و همچنین همکاری با وزارت دفاع اختصاص داد.
 مرکز مهندسی، توسعه و تحقیقات موشکی و هوانوردی آمریکا (AMRSEC) که واقع در رداستون آرسنال ایالت آلابامای آمریکا است، دو واحد را در این شهر برای مأموریت‌های سایبری خود اختصاص داد. رئیس سایبری این مرکز، رابرت گلداسمیث (Robert Goldsmith)، گفت:«وظیفه‌ی اصلی این دو واحد، پشتیبانی امنیت سایبر سامانه‌های موشکی و هوانوردی است و راه‌حل‌های امنیت سایبر جدیدی را برای مشکلات این سامانه‌ها ارائه خواهد داد.»

همچنین این دو واحد جدید که نام آن‌ها "Cyber Campus" است، مرکزی برای کارمندان سایبری با تخصص‌های فنی در امنیت سایبر مانند نرم‌افزار، سخت‌افزار، شبکه، آزمون آسیب‌پذیری، آموزش‌های سایبری و سایر متخصصینی است که می‌توانند موجب کاهش تهدیدات سایبری برای سامانه‌ها شوند. از فعالیت‌های دیگر این واحدها این است که گروه‌هایی را حمایت می‌کنند که می‌توانند آسیب‌پذیری سامانه‌ها را تشخیص و تشریح کنند و با سازمان‌های دولتی مختلف در ارتباط باشند و بتوانند با تهدیدات سایبری مقابله کنند.

از اقدامات دیگر این واحدها، باید به ارائه‌ی تحلیل‌هایی در عرصه‌ی خطرهای امنیتی و تهدید سایبری اشاره کرد. همچنین شبکه‌های اینترنتی مختلفی در این دو واحد وجود دارند که دارای سطوح امنیتی از عادی تا محرمانه هستند که با سازمان‌های سایبری و اطلاعاتی در ارتباط هستند و به ‌نوعی آن‌ها را حمایت می‌کنند.

گلداسمیث افزود:«هرکسی که سامانه‌ای را ایجاد می‌کند اگر می‌خواهد نتایج مثبتی از کار خود به دست بیاورد، .باید مسئله‌ی سایبر را در آن ملاحظه کند. مرکز ما [AMRDEC] تنها در زمینه‌ی تحقیق و توسعه‌ی هوانوردی و موشکی فعالیت نمی‌کند بلکه توانایی تحلیل تهدیدات سایبری نوظهور و رو به رشد موجود را در سامانه‌های هوایی و موشکی دارد. این تحلیل‌ها برای سایر سازمان‌های اطراف شهر رداستون آرسنال مفید خواهد بود.»

نکته‌ی مهم دیگری که لازم به ذکر است این‌که این مرکز تحقیقات مذکور و واحدهای مربوط به آن در سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را کاملاً اجرا می‌کند و با وزارت دفاع آمریکا برای مقابله با رقبای سایبری این کشور همکاری می‌کنند. در آخر باید گفت که این مرکز، قسمتی از فرماندهی مهندسی و تحقیق و توسعه‌ی ارتش آمریکا است.



سایبربان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر