۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱
کد خبر: ۱۵۵۶۸
مایکروسافت شرکت اسرائیلی آدالوم را با مبلغی بالغ ‌بر 320 میلیون دلار خریداری کرده است. گفته می‌شود تا حالا هیچ شرکت خارجی برای خرید یک شرکت اسرائیلی این مقدار هزینه نکرده است.
مایکروسافت باز هم به سراغ شرکت‌های اسرائیلی رفت، مایکروسافت شرکت اسرائیلی آدالوم (Adallom) را با مبلغی بالغ بر سیصد و بیست میلیون دلار خریداری کرده است.

شرکت آدالوم دومین شرکت امنیت سایبری اسرائیل است که توسط مایکروسافت خریداری شده است. مایکروسافت در نوامبر سال ۲۰۱۴ آئوراتو (Aorato)، یک شرکت نوپای اسرائیلی در زمینه‌ی امنیت سایبری را خریداری کرده بود. کارشناسان ارزش آن معامله را دویست میلیون دلار تخمین زده بودند.

بنا به ادعای شرکت آدالوم: «برنامه‌های کاربردی مختلف مانند ذخیره‌سازی، مدیریت ارتباط با مشتری و برنامه‌ریزی منابع سازمانی به سمت استفاده از یارانش ابری در حرکت است. این بدان معنا است که درنهایت بخش مهمی از بانک‌های اطلاعاتی شرکت‌ها به روی رایانش ابری منتقل خواهد شد.»

شرکت آدالوم این‌گونه خود را معرفی کرد: «شرکت ما اطلاعات شما را به ‌آسانی و با ایمنی بالا در رایانش ابری نگه می‌دارد. رابط گرافیکی ما برای تمامی کاربران در هر محل و هر رایانه کاربرد دارد. شرکت ما کاری به تجربیات کاربر در زمینه‌ی امنیت راینش ابری ندارد و شما نیاز به اطلاعات زیادی درباره خطرات و تهدیدات سایبری ندارید و شرکت ما به‌ سادگی امنیت سایبری اطلاعات شما را تأمین می‌کند.»

آدالوم در سال ۲۰۱۲ توسط سه تن از کارکنان سابق یگان اطلاعاتی اسرائیل (Israeli Intelligence Corps) که در سرزمین‌های اشغالی این نهاد را به نام هامان (Haman) می‌شناسند، تأسیس‌ شده است. این سه نفر از فارغ‌التحصیلان برنامه تالپیوت (Talpiot) بوده‌اند. تالپیوت یک برنامه‌ی دانشگاهی برای نخبگان وابسته به ارتش اسرائیل (8200) است. اسرائیل در برنامه‌ی تالپیوت اقدام به استخدام نیروهای دفاعی کرده و به آموزش مهارت‌هایی در زمینه‌ی علوم و رهبری مجموعه‌های مختلف پرداخته است.

شرکت آدالوم در مرحله‌ی اول آغاز فعالیت خود مبلغ 4.5 میلیون دلار توسط سرمایه گزاری شخصی به نام زهار زیساپل (Zohar Zisapel) و شرکت سیکویا کپیتال (Sequoia Capital) به دست آورد. زهار زیساپل یکی از کارآفرینان برتر اسرائیل درزمینه‌ی پیشرفت فنّاوری است و شرکت سیکویا کپیتال در آمریکا واقع‌شده و یک شرکت سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر است، این شرکت به بسیاری از شرکت‌های کوچک در مراحل اولیه کمک مالی کرده است.

شرکت نوپای آدالوم در مرحله‌ی دوم فعالیت خود مبلغ پانزده میلیون دلار به رهبری شرکت ایندکس ونـچـرز (Index Ventures) به دست آورد. شرکت ایندکس ونچرز با تمرکز بر سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند و در بیش از بیست کشور سرمایه‌گذاری کرده است.
در سال ۲۰۱۳، محققان شرکت آدالوم یک آسیب‌پذیری در تشخیص هویت مجموعه نرم‌افزار آفیس ۳۶۵ (Microsof Office 365)کشف کردند که این مشکل در نسخه‌ی بعدی توسط مایکروسافت اصلاح‌ شد.

بنا به ادعای شرکت آدالوم: «برخی مشتریان همزمان با دریافت خدمات در این شرکت سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند، به‌عنوان‌ مثال شرکت نتفلیکس (Netflix) که یک شرکت آمریکایی فعال درزمینه‌ی ارائه خدمات آنلاین رسانه‌ای است، شرکت هورتون ورکس (Hortonworks) که درزمینه‌ی‌ تجارت نرم‌افزار فعالیت می‌کند و همچنین شرکت جیو (Jive) که فعال درزمینه‌ی نرم‌افزارهای ارتباطی است.»

حال این سؤال مطرح است که مایکروسافت با خرید این شرکت‌های نوپای اسرائیلی چه هدفی را دنبال می‌کند. شاید جواب این سؤال را بتوان در اظهارات مدیران این شرکت در مورد توجه ویژه به ارائه‌ی خدمات ابری جستجو کرد؛ چرا که فصل مشترک شرکت‌های خریداری شده توسط مایکروسافت فعالیت جدی در زمینه‌ی رایانش ابری است. در همین راستا، مایکروسافت قصد دارد تا سال ۲۰۱۸ به‌وسیله ارائه خدمات ابری، بیش از 20 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.



سایبربان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر