۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۵۵۱۰
سایبر گارد یک رزمایش جنگ سایبری است که برای آمادگی نیروهای نظامی آمریکا برای رسیدن به اهداف وزارت دفاع این کشور برگزار می‌شود.
سایبر گارد (Cyber Guard) از سال ۲۰۱۲ هرساله برگزار شده است و نیروهای نظامی آمریکا را برای رسیدن به اهداف وزارت دفاع این کشور در حوزه‌ی جنگ سایبری آماده می‌کند. برای شرکت‌های خصوصی، دانشگاه‌ها و مقامات مختلف سایبری به‌منظور آمادگی در جنگ سایبری در این رزمایش شرکت می‌کنند. شرکت‌کنندگان در سایبر گارد از بخش‌های مختلف مالی، انرژی، صنعتی و فناوری اطلاعات هستند. در واقع دو هدف مهم از این رزمایش دنبال می‌شود؛ یکی آشنایی با اطلاعات دیگران در حوزه‌ی حملات سایبری و دیگری تقویت رابطه‌ی بخش دولتی و خصوصی در زمینه‌ی سایبری. در زیر مرور کوتاهی بر دوره‌های این رزمایش می‌اندازیم.

دوره‌ی اول (۲۰۱۲): این دوره برای تقویت و هماهنگی روش‌های مقابله با حوادث سایبری میان دولت فدرال و ایالت‌های آمریکا بود. در واقع هدف از این دوره، مطرح کردن این رزمایش به‌عنوان «مولّد نیروی‌های سایبری» بود.

 دوره‌ی دوم (۲۰۱۳): هدف این دوره که در سطح تاکتیکی برگزار شد، تمرکز بر روی عملیات پدافند سایبری پلیس فدرال و مرکز ملی امنیت سایبر و ادغام ارتباطات (NCCIC) وزارت امنیت داخلی آمریکا بود.

دوره‌ی سوم (۲۰۱۴): در این دوره از شرکت‌کنندگان خواسته‌ شده بود تا اطلاعات خود را به مراکز سایبری دولت فدرال و ایالت‌ها گزارش کنند. از شرکت‌کنندگان این دوره، نیروی مشترک ملی جمع‌آوری اطلاعات سایبری (NCIJTF)- که بخشی از پلیس فدرال است- و نیروی سایبری پلیس فدرال (FBI Cyber Task Force) بودند.

دوره‌ی چهارم (۲۰۱۵): در این دوره که چندی پیش با همکاری انگلیس برگزار شد، بازتاب نیازهایی بود که برای آمادگی دولت و بخش خصوصی آمریکا در امنیت سایبر و جنگ سایبری وجود داشت. این دوره فرصتی نیز برای حضور فرماندهی سایبری آمریکا (US Cyber Command) جهت تقویت نیروهای مأموریتی سایبر خود که "CMF teams" نام دارند بود. نیروهای ارتش، نیروی دریایی، نیروی هوایی، گارد ساحلی و تفنگداران دریایی آمریکا از شرکت‌کنندگان مهم این دوره محسوب می‌شدند.




سایبربان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر