۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۱۵۵۰
نظرسنجی اینترنتی روزنامه انگلیسی گاردین گویای پایبندی مردم ایران بر حقوق مسلم خود در زمینه هسته ای است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ندای انقلاب، نظرسنجی اینترنتی روزنامه انگلیسی گاردین گویای پایبندی مردم ایران بر حقوق مسلم خود در زمینه هسته ای است.

روزنامه انگلیسی گاردین در یک نظرسنجی اینترنتی از مخاطبان خود پرسیده بود که به نظر آن‌ها تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، چه کسانی را نشانه گرفته و تاثیرات آن بر حکومت است یا مردم و اینکه مخاطبان چه کسانی را سرزش می‌کنند.

به نوشته این روزنامه، یکی از مخاطبان در پیام خود نوشته: تحریم‌ها برای تولید کنندگان داخلی‌ و به ویژه کشاورزان خوب است و آن‌ها از ارزان شدن ریال کمی‌ خرسند هستند چرا که جلوی واردات را تا حدی می‌گیرد و توجهات را به تولیدات داخلی متمرکز می کند.

روزنامه گاردین به نقل از یک شهروند ایرانی می نویسد«تحریم‌های غرب، به دلیل به رسمیت نشناختن اسرائیل توسط ایران و همچنین عدم علاقه غرب به استقلال کامل ایران است و آنها مردم را با تحریم‌ها تنبیه می‌کند چرا که آنها حامیان اصلی جمهوری اسلامی هستند.»

یک مخاطب دیگر به گاردین می نویسد « ترس غرب از جمهوری اسلامی به دلیل توسعه سلاح‌های هسته‌ای بی‌معنی و تهمت است و سیاستمداران غربی می‌خواهند با تحریم‌ها، نفت ایران و ثروت‌‌اش را تصاحب کنند. »

در نظر دیگری، یک شهروند ایرانی به گاردین می نویسد« هیچ مدرکی برای برنامه غیر صلح‌آمیز ایران وجود ندارد.»

اشاره و ورود بی پرده گاردین به موضوع تحریم ها و اثرات آن بر مردم ایران نشان دهنده دو موضوع می تواند باشد؛ نخست آنکه رسانه های غربی اعتمادی به نظرسنجی های ساختگی رسانه های ضد انقلاب ندارند و دوم آنکه این رسانه ها بدنبال انتقال نتیجه تحریم ها و فشارهای غرب بر ایران به مخاطبان سیاستمدار خود، در کشورهای اروپایی هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر