۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۵۴۴۳
مرکز مطالعات سازمان پدافند غیرعامل استان آذربایجان غربی:
اجرای طرحهای واکسیناسیون جهت کسب ایمنی لازم در دامهای سبک و سنگین استان آذربایجان غربی ، زمینه لازم برای مقابله با بیماریهای دامی و همچنین بیماریهای مشترک انسان و دام را فراهم نموده است.

دکتر کامیار داهیم مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی اعلام نمود که این اداره کل با اجرای طرحهای واکسیناسیون جهت کسب ایمنی لازم در دامهای سبک و سنگین استان ، زمینه لازم برای مقابله با بیماریهای دامی و همچنین بیماریهای مشترک انسان و دام را فراهم نموده است.


وی با اشاره به تلاشهای شبانه روزی این اداره کل اظهار نمود ، در سال گذشته برنامه های لازم در جهت ایمن سازی جمعیت گاو گاومیش گوسفند و بز این استان برابر پیش بینی ها ، در مقابله و پیشگیری از بروسلوز (تب مالت) به 100 درصد رسیده است. همچنین برابر دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور ، در صورت بروز کانون بیماری بروسلوز ، برنامه حذف دامهای آلوده و پرداخت غرامت به دامداران در دستور کار این اداره کل قرار داشته و اجرا میگردد.

ایشان با اشاره به اینکه ، آذربایجان غربی با دارا بودن 823 کیلومتر مرز خاکی با کشورهای ترکیه عراق و آذربایجان ، از موقعیت ویژه ای از نظر پدافند غیر عامل و مبارزه با بیماریهای قابل انتقال به کشور ایفا می کند ، اضافه نمود که در راستای برنامه های افزایش ایمنی دامها ، از خدمات بخش غیر دولتی دامپزشکی نیز در قالب عقد قرارداد (ماده 88 خرید خدمت)با مراکز واکسیناسیون دامی بهره گیری می گردد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر