۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۵۳۷۴
پیام موگرینی به نشست شورای امنیت:
اتحادیه اروپا در مذاکرات بسیار موثر عمل کرد و توانست در جهت تسهیل روند مذاکرات به خوبی میانجی‌گری کرده و شرایط را برای رسیدن به قطعنامه 2231 مهیا کند.
«فدریکا موگرینی» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی به نشست شورای امنیت درباره تصویب قطعنامه 2231 گفت: توافق اخیر وین با حمایت اتحادیه اروپا و بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک، تحولی تاریخی بوده و زمانی که اجرایی شود نقطه اوج تلاش‌های شدید دیپلماتیک است.

فدریکا موگرینی در این پیام که از سوی نماینده اتحادیه اروپا در سازمان ملل قرائت شد افزود: توافق وین ضامنی بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران است و همزمان تحریم‌ها را نیز لغو می‌کند.

وی با بیان اینکه این دستاورد مهم ثابت می‌کند دیپلماسی صبورانه چقدر مهم استادامه داد : اتحادیه اروپا در مذاکرات بسیار موثر عمل کرد و توانست در جهت تسهیل روند مذاکرات به خوبی میانجی‌گری کرده و شرایط را برای رسیدن به قطعنامه 2231 مهیا کند.

موگرینی با اشاره به این مطلب که یکی از نقاط قوت مذاکرات هسته‌ای اتحاد و یکپارچگی تمام طرف‌های شرکت کننده و سایر کشور‌ها بود گفت: همه می‌خواستند توافق خوبی داشته باشند و نه یک توافق شتابزده، به همین دلیل ضرب‌الاجل تعیین شده چندین‌بار مورد تمدید قرار گرفت.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر