۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۴۸
رایس در تماس تلفنی با پرز وعده داد
تلویزیون اسرائیل گزارش کرده است که مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با رئیس سابق رژیم‌صهیونیستی وعده داده است که واشنگتن «بسته‌ای بی‌سابقه از تجهیزات نظامی» را در اختیار تل‌آویو قرار دهد.
کانال 2 تلویزیون اسرائیل روز یکشنبه در گزارشی از تماس تلفنی سوزان رایس مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا با شیمون پرز رئیس سابق رژیم‌صهیونیستی، با هدف جلب حمایت تل‌آویو از توافق هسته‌ای با ایران خبر داد. 

بنا بر این گزارش، رایس در این گفت‌وگوی تلفنی، اعلام کرده است که واشنگتن در حال بررسی ارائه یک «بسته بی‌سابقه» از تجهیزات و فناوری‌های نظامی به اسرائیل است، تا توافق هسته‌ای با ایران را جبران کند. 

گزارش شده است که این بسته، شامل تسلیحات پیشرفته و همچنین فناوری‌هایی است که اسرائیل تاکنون آن‌ها را در اختیار نداشته است. 

به نوشته پایگاه خبری تایمز اسرائیل، پرز در این تماس که روز شنبه صورت گرفته، از گستره محدود بازرسی‌ها گلایه کرده و در مقابل رایس به وی اطمینان داده است که آمریکا از ظرفیت لازم برای شناسایی هرگونه انحراف در برنامه هسته‌ای ایران برخوردار است. 

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی دیروز مدعی شده بود که هیچ مبلغ یا کمک نظامی‌ای نمی‌تواند توافق با ایران را جبران کند. پیش از این رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده بودند که وی با وجود رد علنی بسته حمایتی آمریکا، در پشت صحنه به دنبال تمدید 10 ساله برنامه کمک‌های سالیانه آمریکا و همچنین افزایش 50 درصدی مبلغ آن به بهانه حصول توافق هسته‌ای با ایران، است.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا هم امروز وارد تل‌آویو شده و قرار است با نتانیاهو دیدار کند. انتظار می‌رود افزایش کمک‌های نظامی یکی از موضوعات مورد بحث در این دیدار باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر