۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۵۲۷۲
نماینده مجلس:
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: موفقیت در عرصه مذاکرات هسته ای نماد مقاومت، پایداری و ولایتمداری دولت و ملت ایران در برابر بزرگترین قدرت های جهان است.
حجت الاسلام والمسلمین مفید کیائی نژاد افزود: این موفقیت به معنای اثبات کردن صلح جویی، حقانیت و مظلومیت ملتی است که 12 سال پرونده دانش هسته ای صلح آمیز آن در مسیر پر پیچ و خم و دشوار کشورهای ابرقدرتی که فقط به دنبال کشمکش سیاسی، دیپلماتی و شدت بخشیدن به تحریم های اقتصادی علیه ایران بوده اند، می باشد.

وی اظهار کرد: این توافق در ایران به معنای به ثمر نشستن سال ها مقاومت ، تسلیم ناپذیری، راست قامتی در برابر انواع تحریم ، تهدید ، ایجاد جنگ روانی و رسانه ای دشمنان انقلاب و اسلام است.

کیائی نژاد یادآور شد: موفقیت هسته ای ایران، ریشه در مقاومت، پشتبانی همه جانبه مردم، ولایت مداری و تدبیر فرزندان انقلاب در طول سال هایی که این پرونده در مجامع بین المللی و نشست های کشورهای عضو گروه 1+5 دارد.

نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش تیم مذاکره کننده ایران برای دستیابی به حقوق هسته ای در سایه احترام و اقتدار و رعایت خط قرمزهای نظام ، پیروزی بزرگی را برای ملت ایران رقم زد که شهد آن کام این ملت غیور و آزاده را شیرین کرد.

وی، تلاش و پایداری تیم مذاکره کننده ایران بر سر نگارش برنامه جامع اقدام مشترک را ستودنی خواند وافزود: فرزندان انقلاب با برخورداری از پشتوانه مردم ، مسوولان و رهبر معظم انقلاب به جهانیان یادآوری کردند که دیگر ابزار تحریمی و تهدیدی در مقابل ملت ایران کارایی ندارد.

کیائی نژاد با اشاره به اینکه ازامروزایران به عنوان یک قدرت هسته ای با چرخه کامل سوخت و غنی سازی در جهان شناخته می شود، ادامه داد: ایران در این مبارزه همچنین ثابت کرد که نه تنها هیچ کدام از مراکز هسته ای آن تعطیل و برچیده نمی شود بلکه به موضوعی برای همکاری بین اللمللی تبدیل شده است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: تمام تلاش غربی ها در این نشست ها برای حفظ تحریم ها علیه ایران بود اما برخلاف باور آنها در پی این توافق ده ها میلیارد از درآمدهای ایران که به دلیل تحریم های ظالمانه مسدود شده بود آزاد خواهد شد.

وی، موفقیت در توافق هسته ای را منوط به تلاش و تدبیر دولت ها ندانست زیرا همه ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ویژه بهره مندی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در این خصوص سبب پیروزی و به نتیجه رسیدن این پرونده مهم در سطح بین المللی به خصوص در برابر ابرقدرت ها شد.

وی این دستاورد بزرگ ملی و جهانی را در فضای پر آشوب خاورمیانه ارزشمند دانست و گفت : بار دیگر ملت ایران ثابت کردند پاسدار ارزش ها و دست آوردهای انقلاب اسلامی اند و در خط ولایت حرکت می کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر