۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۱۵۱۶۳
حمله سایبری به منابع تولید و خطوط انتقال الکتریسیته در ایالت های بخش شرقی آمریکا، خسارتی برابر 1 تریلیارد دلار را برای اقتصاد این کشور در پی خواهد داشت.
یک حمله سایبری با منشا خارجی به صنعت الکتریسیته و برق بخش شرقی ایالات متحده می تواند خسارتی برابر با 250 میلیارد تا 1 تریلیارد دلار به اقتصاد آمریکا تحمیل کند. این آمار در گزارش شرکت بیمه Lloyd لندن منتشر شده است.

در گزارش این شرکت بیمه ای یک سناریوی فرضی در نظر گرفته شده است که در صورت بروز یک حمله سایبری به منابع تولید الکتریسیته در بخش شرقی آمریکا، حداقل 15 ایالت شرقی در خاموشی فرو خواهند رفت. جمعیت این 15 ایالت بالغ بر 93 میلیون نفر است و یک سوم اقتصاد آمریکا نیز به این بخش وابسته است.

همچنین در ادامه این گزارش به این نکته نیز اشاره شده است که از سال 2000 میلادی به بعد حدود 15 حمله سایبری به بخش الکتریسیته و برق آمریکا انجام شده است.

قطع برق در این منطقه تنها سبب خاموشی نخواهد شد بلکه مواردی نظیر سیستم آبرسانی شهری، فاضلاب، سیستم حمل و نقل عمومی و خدمات پزشکی و بیمارستانی را تحت تاثیر قرار خواهد داد و گستردگی خسارات ناشی از این حمله سایبری برای مقامات آمریکایی قابل پیش بینی نخواهد بود.



سایبربان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر