۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۵۱۰۶
این انجمن در حوزه‌ی جنگ سایبری در آمریکا فعالیت می‌کند و با مؤسسه‌ی مطالعات ملی اسرائیل (INSS) نیز فعالیت نزدیکی دارد.
انجمن نوآوری امنیت سایبر (Cyber Security Forum Initiative)، یک سازمان غیرانتفاعی است که در ماه مارس سال ۲۰۰۹ تشکیل شد و دارای پنجاه هزار و دویست و شصت‌وشش عضو است. 

این انجمن وظیفه آگاهی بخشی در مورد جنگ سایبری و ارائه راه‌حل‌های امنیت سایبر را بر عهده دارد و از این طریق نیروهایی را تربیت می‌کند که به دولت و بخش نظامی آمریکا کمک می‌کنند. 

این انجمن توسط پائول د سوزا (Paul de Souza)، مهندس امنیت شرکت AT &T تشکیل شد. او این انجمن را در پاسخ به سؤالاتی که مربوط به تغییر هدف هک به یک فعالیت سیاسی و نظامی بود، تشکیل داد.

همچنین وی با این کار نخستین تلاش‌ها را در زمینه جنگ سایبر انجام داد و تلاش کرد که جامعه را در مورد مشکلات سایبری آگاه کند. این انجمن دارای سه مرکز در نبراسکا، اوماها و واشنگتن است. انجمن مذکور از سه طریق، فعالیت خود را انجام می‌دهد: همکاری، به اشتراک‌گذاری اطلاعات و آموزش. انجمن نوآوری امنیت سایبر با همکاری متخصصین خود سعی در تقویت به اشتراک‌گذاری اطلاعات و افزایش توانایی‌های سایبری آمریکا دارد. همچنین مدعی است که سعی در ایجاد یک محیط سایبری امن را دارد. برخی از این تلاش‌ها موجب ایجاد وضعیت امنیت سایبری قوی در سطح ملی شده است. به‌عنوان‌مثال، تلاش‌های این انجمن در حمله استاکس نت را می‌توان نام برد. به‌علاوه این انجمن با تربیت نیروهای جنگ سایبر، اینها را وارد وزارت دفاع این کشور می‌کند.

 انجمن مزبور از پیشگامان جذب راهبردهای جنگ سایبری، هکرها و متخصصین اطلاعات است. به‌علاوه این انجمن دارای سه بخش فرعی است. بخش قانون و سیاست، بخش جنگ سایبری، بخش وایرلس. فعال‌ترین آنها عبارت‌اند از: بخش جنگ سایبری و بخش قانون و سیاست. بخش جنگ سایبری آن بر روی قلمروهای این نوع جنگ، تاکتیک‌ها، روش‌های عملی، راهبردهای آن تمرکز می‌کند. بخش قانون و سیاست نیز بر روی ایجاد ابتکار در زمینه امنیت سایبر تمرکز می‌کند. این کار را توسط گسترش فناوری اطلاعات، قانون سایبری، قانون درگیری‌های مسلحانه، مدیریت حوادث سایبری، ساخت چارچوب جامع امنیت سایبر و مقابله با تهدیدات سایبر انجام می‌دهد. 

ازجمله اقدامات این انجمن برگزاری دوره‌های دفاع سایبر به‌عنوان DCEO است. در این دوره دانشجویان به یک فهم مقدماتی از عملیات سایبری، پیچیدگی‌ها محیط سایبری می‌رسند. این دوره شامل آموزش‌هایی است که به دانشجو یاد می‌دهد که چگونه یک عملیات سایبری را طراحی کند و به نتیجه برساند. در پایان دوره دانشجو به این توان می‌رسد که چگونه عملیات سایبری را تحلیل و اجرا کند. همچنین این انجمن جلساتی را به‌صورت ماهانه با عنوان «دیدگاه‌های سایبری» برگزار می‌کند.

این جلسات این امکان را برای کارمندان انجمن فراهم می‌کند که دیدگاه‌های خود در مورد قلمروی سایبری را بیان کنند. از پروژه‌های این انجمن می‌توان به برگزاری کارگاهی مشترک با مرکز تعالی همکاری‌های دفاع سایبر ناتو (CCDCOE) برای استخدام افراد برای بهبود قدرت سایبری، پروژه‌ای در موردبررسی ظرفیت سایبری لیبی و گزارشی در مورد استاکس نت اشاره کرد.

از مهم‌ترین اقدامات آن، همکاری با موسسه مطالعات ملی اسرائیل (INSS) است. اخیراً این انجمن با همکاری موسسه مذکور، اجلاسی را در واشنگتن در مورد همکاری‌های سایبری آمریکا و اسرائیل برگزار کرد. همچنین گبی سیبونی (Gabi Siboni)، یکی از مدیران موسسه مذکور در یکی از جلسات انجمن در مورد ظرفیت‌های جنگ سایبری ایران صحبت کرد.

انجمن نوآوری جلساتی در مورد آموزش امنیت سایبر برای کشورهای منطقه بالکان و مانورهای سایبری در اسپانیا و سوئد برگزار کرده است. از پشتیبانان انجمن نیز می‌توان موارد ذیل را نام برد:
 دانشگاه جرج واشنگتن، شرکت امنیت سایبر آمریکایی سایبرهایو (CyberHive)، آزمایشگاه تحقیقاتی امنیت سایبر BYU و شرکت اینفو سک (InfoSec ISLAND) که مقالاتی در مورد بحث‌های سایبری ایران نیز دارد.



سایبربان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر