۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۵۰۹۸
گروهی از هکرهای ناشناس هندی وب‌سایت یک شرکت مخابراتی بزرگ این کشور بنام BSNL را هک کردند.
این گروه هکری روز جمعه ظاهر وب‌سایت BSNL را تغییر دادند. همچنین این گروه ناشناس مدعی شده‌اند که یک نسخه کپی از تمام بانک‌های اطلاعاتی این شرکت مخابراتی تهیه کرده‌اند.

هکرها دو دلیل اصلی را برای این حمله عنوان کرده‌اند:

1-اعتراض به قانون تصویب‌شده Digital India توسط دولت این کشور. هکرها اعتقاد دارند که دولت هند به‌وسیله این قانون قصد دارد تا فعالیت‌های شهروندان این کشور را به‌صورت کامل زیر نظر بگیرد.

قانون Digital India به معنای «هند دیجیتال»، قانونی است که دولت هند ادعا می‌کند، با استفاده از آن قصد دارد تا کلیه خدمات دولتی را به‌صورت دیجیتال به شهروندان این کشور ارائه دهد و هدف آن متصل کردن مناطق روستایی این کشور به اینترنت پرسرعت است.

2-هشدار دادن به مسئولین دولتی هند در مورد امنیت پایین فضای سایبری این کشور. هکرها اعتقاد دارند که پروژه بزرگ Digital India نیاز به زیرساخت‌های امنیتی بسیار بزرگی دارد؛ حقیقتی که از سوی مسئولان دولتی این کشور مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

پس از هک کردن وب‌سایت موردنظر، هکرها صفحه اصلی وب‌سایت BSNL را حذف کرده و یک پیام را به‌جای آن قرار داده و درخواست‌هایی را در پیام موردنظر مطرح کردند:

"تا زمانی که دولت فعالیت‌های نظارتی خود را علیه مردم متوقف نکند و امنیت سامانه‌های خود را بالا نبرد؛ قانون DigitalIndia وجود نخواهد داشت. ما یک کپی از تمام اطلاعات شما داریم. قبل از اینکه چینی به اطلاعات شما دست پیدا کنند مشکل را برطرف کنید. این [بانک اطلاعاتی] یک معدن طلاست."

همچنین این گروه از دولت درخواست کرد تا سانسور اینترنت را متوقف کند.

به‌احتمال فراوان هکرها به اطلاعات میلیون‌ها کاربر دست یافته‌اند؛ اطلاعات حساسی از قبیل اطلاعات کارت‌های حساب‌های بانکی کاربران.

اگر دولت به خواسته‌های هکرها جواب مثبت ندهد، مشخص نیست که هدف بعدی هکرها چه خواهد بود.

درباره BSNL

BSNL یک شرکت دولتی هندی است که در زمینه‌ی مخابرات فعالیت می‌کند. هدف اصلی این شرکت ارائه خدمات اینترنتی است


سایبربان







گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر