۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۴۸۸۸
آذربایجان در تلاش است تا امنیت سایبر مسابقات اروپایی را بالا ببرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی،تضمین امنیت اطلاعات در آذربایجان یکی از مسائل پشت پرده این کشور برای بازی‌های اروپایی ۲۰۱۵ بود.

بازی‌های اروپایی ۲۰۱۵ باکو فرصتی برای آذربایجان بود تا در زیرساخت‌های مخابراتی این کشور امنیت ایجاد کند. علی عباسف (Abbasov)، وزیر ارتباطات این کشور، گفت: «تعداد حملات سایبری رو به افزایش است؛ اما امنیت کامل اطلاعات در این مسابقات را تضمین می‌کنیم. سازمان‌های امنیتی و نهادهای اجرایی در حوزه فناوری اطلاعات، تمام تلاش خود را خواهند کرد. کار آماده‌سازی زیرساخت‌های مخابراتی آذربایجان برای مسابقات اروپایی تکمیل‌شده است.»

دولت آذربایجان اخیراً، دو میلیارد دلار بودجه برای فناوری اطلاعات خود اختصاص داده است. در ماه فوریه وزارت ارتباطات آذربایجان اعلام کرد که رژیم صهیونیستی برای همکاری با بخش امنیت سایبر آذربایجان اعلام آمادگی کرده است. برخی مقام‌های آذربایجانی معتقدند مدل اسرائیل در امنیت فضای سایبر بر پایه ادغام تجربه با یک مفهوم منحصر به فرد توسعه استوار است. اسرائیل پیشنهادهایی را نیز برای امنیت بخش آموزش آذربایجان به این دولت ارائه کرده است.

آذربایجان مدعی است که نود درصد از حملات سایبری به این کشور از خارج از مرزها است (مثلاً این کشور حمله به وب‌سایت سازمان بین‌المللی توسعه در وزارت امور خارجه را به گروهی از هکرهای ارمنستان نسبت داده است) و می‌خواهد امنیت سایبر را در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش دهد.




سایبربان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر