۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۴۸۳۲
یوفال اشتاینتس وزیر انرژی رژیم صهیونیستی گفت: اگر ایران درهای مخازن ذخیره گاز خود را بگشاید دیگر گاز اسراییل مشتری نخواهد داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، اشتاینتس افزود: نمی توان مسئله ژئو سیاسی را نادیده گرفت و خطر، گشوده شدن در چاه های خشکی گاز ایران است که در این صورت سر ما بی کلاه باقی خواهد ماند.

الاخبار خاطرنشان کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بعداز آنکه بحث اقتصادی استخراج گاز این رژیم اشغالگر را به ایران ربط داد، موضوع را برای بررسی اقتصادی ، امنیتی و راهبردی به کمیته ای متشکل از چند وزیر کابینه خود محول کرد در حالیکه این کمیته هیچگونه صلاحیتی در این باره ندارد.

این کمیته کوچک وزراتی رژیم صهیونیستی برای بررسی طرح ارائه شده از سوی وزارت انرژِی این رژِیم اشغالگر در خصوص استخراج گاز در دریای مدیترانه و صادرات آن تشکیل شده است. 

وزیر انرژی رژِیم صهیونیستی با بیان اینکه « مجبور هستیم در دریا گاز استخراج کنیم»، گفت: اگر اسراییل براساس برنامه طراحی شده در دریای مدیترانه گاز استخراج کند در طول 30 سال 150 میلیارد دلار درآمد خواهد داشت و این مبلغ از کمک های آمریکا به آن در چند دهه اخیر بیشتر است.


** جان کری سهامدار شرکت نوبل انرژی

پایگاه صهیونیستی کلکلیست هم فاش کرد، «شکی وجود ندارد که جان کری وزیر خارجه آمریکا منافعی را در بازار گاز اسراییل دارد».

این پایگاه با بیان اینکه « جان کری دارای سهامی به ارزش یک میلیون دلار درشرکت آمریکایی نوبل انرژِی است»، افزود : وزیر خارجه آمریکا فشارهایی را بر کابینه اسراییل به نفع شرکت نوبل انرژی وارد کرده است. 

براساس گزارش این پایگاه صهیونیستی، جان کری تا پایان سال 2013 سهامی به ارزش یک میلیون دلار در شرکت نوبل انرژی داشته و ارزش این سهام در چند وقت اخیر افزایش یافته و او حتی در سال 2015 هم تعدادی دیگر از سهام این شرکت را خریده است.

کلکلیست اضافه کرد که جان کری بارها با نتانیاهو تماس گرفته و خواستار تسهیل فعالیت نوبل انرژی در فلسطین اشغالی شده و حتی توافق فروش گاز توسط اسراییل به اردن را پیگیری می کند.

شرکت آمریکایی نوبل انرژِی به همراه شرکت دیلیک ازمهمترین شرکت هایی هستند که در زمینه استخراج انحصاری گاز در سرزمین های اشغالی فلسطین از جمله در چاه های تمار و لفیتان فعالیت می کنند. 



ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر