۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۰۳
یک مقام هوانوردی افغانستان اعلام کرد: آمریکا برای دو ماه و نیم دیگر مدیریت حریم هوایی و کنترل عبور و مرور این کشور را برعهده خواهد داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، «محمد قاسم وفایی زاده» از مقامات هوانوردی افغانستان در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس اظهار داشت: تمدید این زمان که قرار است تا اواسط سپتامبر ادامه یابد باعث خواهد شد این مسئولیت به آرامی به نیروهای امنیتی افغانستان انتقال یابد.

وی با اشاره به این که پیشنهاد شرکت‌های داوطلب حضور در مناقصه اخذ قرارداد کنترل حریم هوایی کشور از سوی اداره مستقل هوانوردی بررسی شده است، افزود: یک شرکت خارجی ( که وی از اعلام نام آن امتناع  ورزید) به مدت دو سال برنده مناقصه در این زمینه شده است.

این مقام هوانوردی افغانستان تاکید کرد: در حال حاضر و برای دو سال آینده هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

حریم هوایی افغانستان از سوی ائتلاف نظامی بین المللی یا شرکت های خارجی کنترل می شود که هزینه آن از سال  2001 که آمریکا به این کشور حمله کرد از سوی کشورهای کمک کننده به افغانستان تامین می شود.

این در حالی است که چندی پیش اداره بررسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان با انتقاد از اداره هوانوردی فدرال امریکا گفت: آمریکا نتوانسته است مسئولیت اداره حریم فضایی افغانستان را به نیروهای داخلی این کشور واگذار کند.



فارس نیوز
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر