۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹
کد خبر: ۱۴۷۸۴
یکی از اقدامات وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تقویت آمادگی سایبری رزمایش طوفان سایبری بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، رزمایش طوفان سایبری چندین هدف را تعقیب می‌کند. از اهداف آن، سنجش توانایی‌ها و ظرفیت‌های سازمان‌ها برای مقابله در برابر حملات، کسب آگاهی برای پاسخگویی به حملات و تقویت آمادگی بخش دولتی و خصوصی بود. 

این رزمایش در سه مرحله تابه‌حال انجام‌شده است:

مرحله‌ی اول: در ماه فوریه‌ی سال ۲۰۰۶ صورت گرفت. این رزمایش با شرکت ۱۱۵ سازمان صورت گرفت. در این رزمایش چهار بخش وجود داشت: فناوری اطلاعات، ارتباطات، انرژی، حمل‌ونقل هوایی. این رزمایش امکان این را فراهم می‌کرد که شرکت‌کنندگان بتوانند به انواع حملات سایبری مشابه که علیه زیرساخت‌های حیاتی صورت می‌گیرد پاسخ دهند.

مرحله دوم: در ماه مارس سال ۲۰۰۸ صورت گرفت. در این رزمایش پنج کشور استرالیا، کانادا، نیوزلند، انگلیس و آمریکا وجود داشتند. ازجمله شرکت‌های بزرگ مثل سیسکو، مک کافی، مایکروسافت در این رزمایش شرکت کردند. در این رزمایش، شرکت‌کنندگان توان پاسخگویی سایبری خود را به حملات سایبری هماهنگ چندروزه علیه زیرساخت‌های سایبری جهانی را ‌سنجیدند.

مرحله سوم: در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۰ صورت گرفت. این رزمایش بر اساس موفقیت‌های دو مرحله پیش انجام شد. هرچند پیشرفت‌هایی که در زمینه توانایی امنیت سایبری ملی، تهدیدات سایبری و تأکید زیاد بر روی گسترش همکاری میان بخش عمومی و خصوصی سبب شکل‌گیری مرحله سوم این رزمایش شد. در این مرحله از رزمایش، برنامه‌ی پاسخ به حوادث سایبری ملی پیشرفته رزمایش شد. در این مرحله نیز ۱۵ کشور شرکت و ۶۰ شرکت خصوصی سایبری فعالیت داشتند.

همچنین در سال ۲۰۱۳، یازده کشور به‌صورت بین‌المللی این رزمایش را انجام دادند ولی در مراحل سه‌گانه‌ی این رزمایش، این قسمت به‌عنوان یک مرحله مجزا ذکر نشده است.



سایبربان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر