۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۱۴۷۳۹
آمریکا در سال گذشته میلادی ۶۷ هزار و ۱۶۸ مورد حمله سایبری را شاهد بوده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، پس از حملات سایبری گسترده یکی دو هفته اخیر به سازمان‌های دولتی امریکا از جمله کاخ سفید و سرقت اطلاعات خصوصی میلیون‌ها کارمند آمریکایی وب سایت روزنامه واشنگتن پست در گزارشی تحلیلی به ضعف‌های عمده و متعدد سیستم امنیتی آمریکا و ناتوانی در برقراری امنیت سایبری پرداخت و گزارش داد آمریکا در سال گذشته میلادی ۶۷ هزار و 168 مورد حمله سایبری را شاهد بوده است. 

وب سایت روزنامه واشنگتن پست چند روز پس از این حملات در قالب گزارشی تحلیلی به ضعف‌های عمده و متعدد سیستم امنیتی آمریکا و ناتوانی در برقراری امنیت سایبری، برخلاف آنچه معمولاً در رسانه‌های عمومی جهان بازنمایانده می‌شود، پرداخته است. 

در این مقاله با استناد به گزارش سالانه سازمان بازرسی کل ایالات متحده که در اردیبهشت ماه منتشر شده، مشخص می شود طی سالیان اخیر حملات متعدد دیگری نیز از این دست به سازمان های تابعه دولت امریکا صورت گرفته که در خصوص اکثر آنها با پنهان‌کاری تلاش شده در رسانه‌ها مطرح نشود و درعین حال اقدام مؤثری نیز صورت نگرفته‌است. 

طبق این گزارش از سال ۲۰۰۶ هرساله تعداد حملات گزارش شده افزایش یافته است؛ به طوری که از ۵۵۰۳ حمله در سال ۲۰۰۶ با رشدی ۱۱۰۰ درصدی به ۶۷هزار و ۱۶۸ حمله در سال ۲۰۱۴ رسیده است. لیکن مقامات دست اندرکار توجه چندانی بدین موضوع نکرده اند. از آمار ذکرشده برای سال ۲۰۱۴ همگی به صورت نفوذ نبوده اند و ۲۷ هزار و ۶۲۴ مورد کوتاهی فردی در حفظ اطلاعات بوده است. 

طبق گزارش واشنگتن پست به استناد گزارشی دیگر از این روزنامه یکی از علل حمله به اداره اطلاعات فردی کارکنان کاخ سفید در هفته گذشته بی توجهی به آثار اولیه این نفوذ بوده که ماه‌ها پیش‌تر رخ داده بود. 

این گزارش خاطرنشان می‌سازد یکی از علل عمده این حملات، کوتاهی و قصور در محافظت از سیستم‌های رایانه‌ای دولتی بوده‌است. 

به‌طور مثال، در سال ۲۰۱۴ تعداد ۱۹ اداره از ۲۴ اداره فدرال آمریکا گزارش‌هایی درباره وجود نقص و کاستی در کنترل‌های امنیتی اطلاعاتی داده‌اند. علاوه بر این، بازرسان عمومی ۲۳ مورد از این سازمان‌ها امنیت اطلاعات را به‌عنوان یکی از نقاط مشکل‌دار سازمان خود عنوان کرده‌اند.



افتانا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر