۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۱۴۷۳۵
رهبر حزب کارگر رژیم صهیونیستی:
'اسحاق هرتزوگ' رهبر حزب مخالف کارگر رژیم صهیونیستی در گفت وگویی با روزنامه دیلی تلگراف، از احتمال توافق هسته ای میان گروه پنج به علاوه یک و ایران، بشدت ابراز نگرانی کرد.
'اسحاق هرتزوگ'، رهبر 54 ساله حزب مخالف کارگر در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در این گفت وگو که روز دوشنبه منتشر شد، افزود: میان دیدگاه من و بنیامین نتانیاهو بر سر مساله هسته ای ایران، تفاوتی وجود ندارد.

رهبر حزب کارگر اسراییل که برای حضور در کنفرانس چالش های راهبردی مشترک انگلیس – اسراییل به لندن سفر کرده است، افزود: من با روند دیپلماتیک مخالفتی ندارم اما باید دید که در عمل چه می شود؛ ما می خواهیم بدانیم که توافق چیست؟ بهترین توافقی که می تواند حاصل شود چیست و آیا منطقه را به سمت بهتری هدایت خواهد کرد یا نه.

هرتزوگ با اشاره به تفاهم هسته ای که در ماه آوریل گذشته میان ایران و گروه پنج به علاوه یک در لوزان صورت گرفت، گفت: همچنان مسائلی وجود دارد که باید برطرف شود و ما منتظر هستیم تا شاهد آن باشیم.

این مقام رژیم صهیونیستی با بیان اینکه من همچنان نگران هستم که این مسائل کاملا برطرف نشود، افزود: مساله اول بازرسی ها است؛ این فصل حتما باید امکان بازرسی جامع و سریع از تمام تاسیسات ( هسته ای و نظامی ایران ) را به صورت 24 ساعته و در هفت روز هفته فراهم آورد.

وی افزود: شایعاتی از وجود برخی ابهامات وجود دارد و من به شدت نگران هستم و فکر می کنم که این مهمترین ابزار برای حصول توافق است.

هرتزوگ گفت: من از تمام رهبران سیاسی دنیا می خواهم که اطمینان حاصل کنند که این توافق، توافقی جامع، سخت و سفت باشد، چون شما با یک تهدید خاص که تنها متوجه اسرائیل نیست، مواجه هستید.

این مقام رژیم صهیونیستی ادامه داد: نگاه کنید که چه اتفاقی رخ می دهد. ایرانیان در حال گسترش قوای نظامی شان در منطقه هستند؛ نگاه کنید در یمن چه می گذرد؛ حزب الله و همکاری شان با اسد، اقدامات تروریستی در دنیا که سرزمین ها و دولت ها را تضعیف کرده است.

وی با بیان اینکه آمریکا و متحدانش در حصول توافق با ایران شتاب می کنند، افزود: احساس این گونه است که در شرایط فعلی، یک فشاری بر گروه پنج به علاوه یک وجود دارد، تا توافق هر چه سریع تر حاصل شود.

هرتزوگ افزود: گرچه من می دانم که از جزئیات آنچه اتفاق می افتد باخبر نیستم، اما نگرانیم که این [توافق هسته ای با ایران ] سبب آزادسازی نیروهای مخالف ثبات در منطقه شود و بنابراین توافق باید به بهترین گونه اش حاصل شود.

دیلی تلگراف نوشت: اگر مقامات آمریکایی امیدوار بودند، هرتزوگ بتواند دیدگاه ملایم تری را در قبال توافق هسته ای غرب با ایران داشته باشد، سخنان وی در این رابطه برای واشنگتن ناامید کننده خواهد بود.

هرتزوگ در ادامه این گفت وگو، در پاسخ به اینکه آیا پیشنهاد نتانیاهو را برای تصدی پست وزارت خارجه در کابینه اش را قبول می کند یا نه؟، گفت: من ترجیح می دهم که اسراییل را در مسیر درستش هدایت کنم؛ من به دنبال فرصت شغلی نیستم؛ من به دنبال فرصتی هستم که بتوانم تاریخ اسراییل را تغییر دهم.

هرتزوگ همچنین با ابراز تردید نسبت به سیاست های آمریکا در قبال ایران، گفت: تلاش خواهد کرد تا مناسبات تاریک اسراییل را با کاخ سفید بازسازی کند.

وی با بیان اینکه تاریک شدن روابط صهیونیستی با آمریکا به دلیل کاهش اعتماد میان رهبران آنها رخ داده است، افزود: معتقدم که می توانم این رابطه را بازسازی کنم و این کار باید انجام شود. ما باید اعتماد را در یک فضای صمیمی، آزاد و شفاف ایجاد کنیم.

اسحاق هرتزوگ تصریح کرد: هر دولتی تحت رهبری وی، اقدامات جسورانه تری را برای از سر گیری مذاکرات صلح با فلسطینیان صورت خواهد داد.

رهبر حزب کارگر رژیم صهیونیستی وعده داد که در جریان اعتماد سازی دو جانبه، گسترش شهرک سازی در اراضی اشغالی را به غیر از سه ساختمان بزرگ در کرانه باختری رود اردن، متوقف خواهد کرد.

هرتزوگ همچنین در مورد ارتباطش با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: من به او به عنوان یک شریک بالقوه برای ایجاد صلح نگاه می کنم. اما فکر می کنم که این ناراحت کننده که او از خواسته اش برای انجام گفت وگو با اسرائیل عقب کشیده و به رویکرد یک جانبه گرایانه اش بازگشته است.

وی گفت: اما من از او ناامید نمی شوم و فکر می کنم که او خواهان توافق است و ما نباید این فرصت را از دست بدهیم. ما دائما برای از دست دادن فرصت هایمان افسوس خورده ایم.

این مقام رژیم صهیونیستی گفت: من از هر دو رهبران فلسطینی و اسراییلی می خواهم که اقدامات جسورانه تری را انجام دهند؛ بنشینند و صحبت کنند و بقیه را متهم نکنند.

هرتزوگ، پسر 'چاییم هرتزوگ'، ششمین رییس جمهور اسراییل، افزود: اینجاست که جامعه جهانی باید وارد شده و هر دو طرف را وادار به مذاکره کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر