۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۱۴۶۶۹
موسسه ی SANS با راه اندازی اولین رقابت آنلاین در زمینه ی امنیت سایبر به دنبال آن است تا افرادی را که به نوعی در این زمینه دارای مهارت و توانمندی هایی هستند را ارزیابی کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، به افرادی که در این ارزشیابی بهترین عملکرد را داشته باشند قرار است مبلغ 30 هزار دلار کمک هزینه ی تحصیلی برای شرکت در کمپ آموزشی فشرده 8 هفته ای این موسسه داده شود.

در انتهای این دوره که قرار است طی 2 ماه به سرپرستی James Lyne برگزار شود.، مدرک GIAC به برگزیدگان اهدا و در یک حرفه ی مرتبط با امنیت سایبر در صنعت و دولت به کار گرفته می شوند.

در تحقیقی که نوامبر گذشته انجام شده آمده است: "انگلیس به 200 هزار نیروی متخصص در زمینه ی فناوری اطلاعات برای مقابله با تهدیدات سایبری نیاز دارد." این میزان تقاضا برای جذب نیرو با توجه به افزایش 66 درصدی رویدادهای امنیتی و رخنه های اطلاعاتی از سال 2009 قابل پیش بینی بود.

در این ارزشیابی قرار است شرکت کنندگان به 40 سوال چهار گزینه ای طی 45 دقیقه پاسخ دهند. بخشی از این سوالات به سنجش دانش IT و امنیتی مثل مفاهیم شبکه، پروسه های امنیتی، سخت افزار و زبان های برنامه نویسی اختصاص دارد و بخش دیگر مربوط به مسئله های ریاضی، تست های درک و پازل های منطقی است تا از این طریق خصوصیات شخصیتی افراد شناسایی شود.

در پایان ارزشیابی گزارشی از نقاط ضعف و قوت شرکت کنندگان در زمینه ی امنیت سایبر و رتبه ی جایگاه علمی شان در مقایسه با سایر شرکت کنندگان به آنها داده می شود.

به غیر از اعلام عملکردهای برتر، همه ی نتایج محرمانه خواهند ماند. SANS قصد دارد در یک همکاری مشترک با دولت انگلیس از این اطلاعات ناشناس در تحقیقات بعدی برای شناسایی خلا های مهارتی و به موجب آن تعیین سیاست های جدید و سرمایه گذاری های آتی استفاده کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر