۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۱
کد خبر: ۱۴۶۱۴
گارد ساحلی آمریکا یکی از اولین راهبردهای امنیت سایبر نیروهای دریایی را بعد از راهبرد کلی سایبری وزارت دفاع، آشکار کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، گارد ساحلی آمریکا (USCG) راهبرد سایبری نیروی دریایی این کشور را آشکار کرد. مشاوره برای تشخیص حملات سایبر جهت حفظ شریان‌های تجاری و بندرها، یکی از اهداف راهبرد امنیت سایبر این گارد ساحلی است.

 فرمانده‌ی گارد ساحلی آمریکا این راهبرد را در شانزدهم ژوئن آشکار کرد که مشخص‌کننده‌ی اقداماتی است که گارد مذکور برای سایبری باید انجام دهد.

این فرمانده‌ی نظامی گفت: «سایبر یک عامل جدید خطر است اما قوانین پایدار و مناسبی برای مقابله با پیشگیری و پاسخ به حوادث سایبری تهیه نشده است. این قوانین چیزی نیست که ما منتظر تصویب آن از سوی یک سازمان جدید باشیم. ما از سازمان‌های موجود و مهارت‌های خود برای مقابله با این مسائل نوظهور استفاده می‌کنیم.»

وی به اهمیت مسئله امنیت سایبر در نیروی دریایی بعد از حادثه‌ی لکه نفتی خلیج مکزیک در سال 2010 اشاره کرد که این حادثه بر اثر نشت نفت از یک چاه دریایی مکزیک اتفاق افتاد.

در این راهبرد سه اصل اساسی به‌عنوان اولویت‌ها مطرح است: دفاع سایبر، حفاظت از زیرساخت‌ها، توانمند کردن عملیات سایبری.

همچنین این راهبرد تصریح می‌کند که گارد ساحلی آمریکا با همکاری سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) باید برای آموزش مسائل امنیت سایبر برای افسران اقدام کند. گذشته از این‌ها، در راهبرد گارد از همکاری آن با دانشکده‌های گارد ساحلی و بازرگانی دریایی برای ایجاد برنامه‌های آموزشی در زمینه‌ی امنیت سایبر خبر داده شده است.

لازم به ذکر است که یکی از حملاتی که در نیروهای دریایی صورت می‌گیرد، فیشینگ است که در آن از برگ خریدهای جعلی برای انتقال غیرقانونی کالاها استفاده می‌کنند.

همچنین هک GPS نیز می‌تواند از خطرهایی باشد که نیروی دریایی را تهدید می‌کند. هک نفتکشها و کشتی‌ها از اهداف مجرمین سایبری است. هنوز هم قوانین مشخص و قابل قبولی برای امنیت سایبر در نیروهای دریایی وجود ندارد.


سایبربان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر