۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۴۵۵۱
نشست تبیین الزامات فنی پدافند غیرعامل با حضور معاون فنی سازمان پدافند غیرعامل کشور و شهرداران و دستگاه‌های اجرایی استان برگزار گردید.

در این نشست اکرمی معاونت سياسي، امنیتی و اجتماعی استانداری بر جدیت و دلسوزی در امور واجب رعایت الزامات پدافند غیرعامل استان تاکید نموده و یادآور شد؛ در این مهم هرچه بیشتر تلاش صورت پذیرد تا منتهی الآمال هدف راه بسیار باقی است و این همت همه دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد. مسلما اهدافی که اداره کل پدافند غیرعامل در راستای فرهنگ‌سازی، آموزش، رزمایش و خود ارزیابی دستگاه‌ها بر اساس برنامه ریزی و نتیجه‌گیری در سطح استان و شهرستان‌ها معمول می‌دارد از اهم اقدامات بوده و اهتمام کار را به جلو می‌برد.


مدیرکل پدافند غیرعامل استان نیزدر این جلسه با تاکید بر تلاش‌ها و حمایت‌های  دکتر جادری استاندار هرمزگان مبنی بر حصول کلیه اهداف پدافند غیرعامل استان، براهمیت رعایت الزامات پدافند غیرعامل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و اجرایی شدن مبحث 21 مقررات ملی ساختمان تاکید نمود و این مهم را حاصل کوشش‌های فراوان اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، بنیاد مسکن و دیگر نهادهای زیربط دانست.


در ادامه معاون فنی سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید نمود: اجرای طرح های قدیم و جدید در دست مطالعه است و مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی استان ها باید برای مصون بودن زیرساخت ها و شریان های اصلی در مقابل تهدیدات طبیعی و غیرطبیعی، اصول ایمنی و فنی را رعایت کنند.


وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه تهدیدها امروز نسبت به گذشته پیچیده تر شده ، باید با بهره گیری از توان انسانی و ساماندهی ظرفیت های مهندسی و علمی کشور برای مقابله با این تهدیدها گام برداشت. 


معاون فنی سازمان پدافند غیرعامل کشور یادآورشد: سند راهبردی پدافند غیرعامل کشور تدوین شده و تهیه و اجرای این طرح در سایر استان ها عملیاتی شده که باید مدیران دستگاه ها طرح های زیرساختی با مدیریت پدافند غیرعامل در استان ها در میان بگذارند و آن طرح را اجرایی کنند.

پوربرات تاکید کرد: باید کلاس های آموزشی و تخصصی برای مشاوران نظامی مهندسی درخصوص پدافند غیر عامل برگزار شود چرا که مشاوران با بکارگیری از توانایی علمی خود و با رعایت اصول ایمنی و فنی نقش ارزنده ای در توسعه پدافند غیرعامل و امنیت جان مردم دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه تلاش مان بر اینست که یک کشور مستحکم و مصون و پایداری با رعایت شاخص های پدافند غیرعامل داشته باشیم. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر