۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۴۵۳۷
نورثروپ گرومن میزبان کارگاهی به نام سایبر عربیا (CyberArabia) برای دانشگاه ملک سعود عربستان بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، شرکت تجهیزات نظامی نورثروپ گرومن جلساتی برای دانشجویان سعودی برگزار کرد. هدف از برگزاری این کارگاه که دو روز طول کشید، افزایش علاقه و انگیزه در زمینه‌ی دفاع سایبر برای دانشجویان بود. شرکت‌کنندگان، این کارگاه را یک فرصت مناسب برای اثبات مهارت‌های خود می‌دانستند.

ولید ابو خالد، مدیر اجرایی عربستان در نورثروپ گرومن، گفت: «تابه‌حال درخواستی برای آماده‌سازی مدافعان سایبری نداشتیم. ما از دانشگاه ملک سعود برای تربیت استعدادهای سایبری و پی بردن به اهمیت این مسئله تشکر می‌کنیم.»

در طول این کارگاه، اصول امنیت سایبر را سیستم‌های خود شبیه‌سازی می‌کردند؛ مانند رمزنگاری، مدیریت حساب کاربری و استفاده از ابزارهای امنیتی.

یکی دیگر از فعالیت‌های این کارگاه، مسابقه‌ی دفاع سایبر بود که طی آن دانشجویان به گروه‌هایی تقسیم می‌شدند و مهارت‌های خود را آزمایش می‌کردند. این‌ها در تلاش برای شبیه‌سازی فعالیت‌های یک مدافع سایبر بودند. دانشجویان در این شبیه‌سازی، آسیب‌پذیری‌های سایبری را تشخیص می‌دادند و سپس به رفع آن‌ها می‌پرداختند.

 داین میلر (Diane Miller)، مدیر برنامه سایبر پتریوت آمریکا (CyberPatriot)، گفت: «همکاری ما با دانشگاه ملک سعود موجب انتقال دانش دفاع سایبر و آگاهی در مورد مهارت‌های موردنیاز دانشجویان خواهد شد.»

لازم به ذکر است که چندی پیش شرکت ریتیون به‌عنوان یکی از پشتیبانان کارگاه امنیت سایبر در ریاض بود. همکاری این دو شرکت بزرگ در عربستان نشان می‌دهد که آمریکا در تلاش است که از ضعف سعودی‌ها در امنیت سایبر سوءاستفاده کند و این کشور را پایگاهی برای ادامه‌ی درگیرهای خود در فضای سایبری با ایران قرار دهد. چنان‌که قبلاً نیز ریتیون با همکاری استونی سعی کرد از طریق این کشور به درگیری خود با روسیه ادامه دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر