۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۴۵۰۴
بعد از هک سامانه‌ی نظامی لیتوانی، این کشور تصمیم به تقویت امنیت سایبر خود گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی به نقل از سایبربان، دالیا گریبااوسکایته (Dalia Grybauskaite)، رئیس‌جمهور لیتوانی، تصمیم گرفت که سطح امنیت سایبر را در آژانس‌های دولتی این کشور بالا ببرد.

بعد از حمله‌ی اخیر به سامانه‌ی دفتر نیروهای نظامی لیتوانی و افشای برنامه‌های لیتوانی برای ضمیمه‌ی غربی‌ترین قسمت کالینینگراد به لیتوانی، رئیس‌جمهور این کشور تصمیم بر تقویت امنیت سایبر گرفت.

وی گفت: «چنین آژانس‌هایی به مسئله‌ی امنیت سایبر اهمیت نداده و از این مسئله غفلت کرده‌اند.» البته بعد از مسئله‌ی هک سامانه‌ی مذکور، وزارت دفاع این کشور به دنبال پیدا کردن عامل اصلی این حمله است و در ادامه‌ی تحقیقات خود به این نکته پی برد که خلأهای بسیاری در امنیت سایبر لیتوانی وجود دارد. وزارت دفاع لیتوانی بر ضرورت اجرای اقدامات جدید پیشگیرانه تأکید کرد.

لازم به ذکر است که لیتوانی دارای مرکز ملی امنیت سایبر است که بخشی از وزارت دفاع این کشور است. وظیفه‌ی این مرکز تجزیه‌وتحلیل محیط سایبر، محافظت از پایگاه‌های داده‌ی ملی، مدیریت فعالیت‌های اینترنتی، بررسی حملات سایبری و آماده کردن برنامه‌های امنیت سایبر است. تعداد حوادث سایبری در لیتوانی بیش از بیست‌وپنج هزار حادثه در هرسال است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر