۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۴۴۲۹
جلسه کارگروه جهادکشاورزی پدافندغیرعامل استان مازندران با حضور مدیرکل پدافندغیرعامل استان در دفترکاررئیس سازمان جهادکشاورزی استان برگزارشد.
جلسه کارگروه جهادکشاورزی پدافندغیرعامل در مورخ 94/03/20 با حضور مدیرکل پدافندغیرعامل استان در دفترکاررئیس سازمان جهادکشاورزی استان برگزارشد.


نبوی مدیرکل پدافندغیرعامل در این جلسه با تبریک هفته جهادکشاورزی ،پدافندغیرعامل را  زیرساخت همه ی زیرساختها دانست .وی مقوله پدافندغیرعامل را پایدارکننده سیستم ها و در حوزه جهادکشاورزی ایجاد امنیت غذایی پایدار برشمرد وخاطر نشان کردآنچه که در کارگروه مطرح می باشد احصاء تهدیدات در سطح کمیته ها می باشد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با تاکید برتدوین سناریوی فرضی ، اصل اساسی در پدافندغیرعامل شناسایی  ،احصاء ومقابله باتهدیدات تخصصی می باشد. نبوی باتاکید برشناخت بیماریها نوظهور با رصد وپایش وپیشگیری باید در دستور کار کارگروه قرارگیرد.

وی بهره گیری از ظرفیت های مردم را یکی از حلقه های اصلی در چرخه زیستی دانست. وبا تاکیدبرسندراهبردی زیستی نقش اعضای کارگروه را دراین حوزه بسیار مهم  و حائز اهمیت دانست وخاطر نشان کرد رویکرد پدافندغیرعامل استان ایجاد ظرفیت های لازم برای شناسایی و احصاء تهدیدات زیستی و اقدام مقابله ای با آن در دستگاه مربوطه می باشد. مدیرکل پدافند غیر عامل استان در ادامه از تجهیز آزمایشگاه مرجع رخدادهای زیستی خبردادو گفت: این آزمایشگاه در دانشگاه علوم پزشکی استقراریافته و مسئولیت رصد ،پایش، خنثی سازی تهدیدات بیولوژیک در حوزه امنیت غذایی می باشد. دیبرشورای پدافندغیرعامل استان تدوین 40 برنامه محوری را درسطح کارگروه جهادکشاورزی یک تحول بزرگ در این حوزه دانست و خاطر نشان کرد : اجرای این برنامه ها در کارگروه ،پایداری مردم را ارتقاء می بخشد.

 مهندس حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن تببین تهدیدات جدید درحوزه کشاورزی به اهمیت امنیت غذایی مردم پرداخت و واردات بی رویه و بی ضابطه محصولات کشاورزی را یک مخاطره جدی دانست که می تواند با یک تهدید بیولوژیک امنیت غذایی کشور را به چالش بکشاند که از نمونه های آن می توان به  هورمونهای تقویت کننده محصولات کشاورزی و کودهای زیستی وارداتی اشاره کردکه باید مجوز لازم را ازسوی مراجع ذیصلاح کسب نماید تا این تهدید موجبات خسارات عمده برای کشورنشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر