۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷
کد خبر: ۱۴۴۱۱
یک شرکت تازه تأسیس رژیم صهیونیستی به نام Illusive ادعا می‌کند که نرم‌افزاری ساخته است که توانایی فریب و شناسایی هکرها را دارد.

یک شرکت اسرائیلی به‌تازگی مدعی شده است که می‌تواند هکرها را فریب دهد به‌نحوی‌که آنها فکر می‌کنند که در حال سرقت اطلاعات مهم از رژیم صهیونیستی هستند، درحالی‌که این اطلاعات جعلی است و آنها به دام افتاده‌اند. رژیم صهیونیستی که خود یکی از بزرگ‌ترین مهاجمان سایبری علیه زیرساخت‌های کل دنیا محسوب می‌شود، همواره سعی دارد تا با مظلوم‌نمایی خود را یکی از قربانیان این حملات معرفی نماید. همچنین سران این رژیم تلاش می‌کنند تا با تأسیس شرکت‌های جدید در قالب شرکت‌های امنیت سایبری، زیرساخت انجام حملات جدید علیه مخالفان خود را فراهم نمایند.
این شرکت که سال گذشته تأسیس شده است، ادعا می‌کند که در ساخت نرم‌افزارش از الگوریتمی استفاده کرده است که قابلیت دارد تا به‌عنوان مثال چنانچه شخصی به دنبال اطلاعات کارت‌های اعتباری در داخل یک شبکه باشد را شناسایی کند.همچنین مسئولین این شرکت مدعی شده‌اند که نرم‌افزار آنها برای حملاتی طراحی شده است که هدف آنها دسترسی به دیتابیس کارت‌های اعتباری و یا اطلاعات حساس مشتریان است. اصطلاحاً به چنین حملاتی، تهدیدات مداوم پیشرفته یا APT گفته می‌شود.این نرم‌افزار این قابلیت را دارد که با دادن اطلاعات جعلی به هکرها، آنها را شناسایی کرده و به دام بیندازد. یکی از طراحان این نرم‌افزار اسرائیلی در اظهاراتی در مورد این نرم‌افزار مدعی شده است که:" طبعاً یک مشتری معمولی بانک، نیازی به دانستن اطلاعات سایر مشتریان بانک ندارد. ما به‌عنوان مثال به هکرها راهی را نشان می‌دهیم که کوتاه‌ترین راه به دیتابیس کارت‌های اعتباری خواهد بود تا از این طریق هکر به آن سمت برود و ما بتوانیم آن را شناسایی نمائیم."

شلومو توبول (Shlomo Touboul) مدیر اجرایی این شرکت می‌گوید:" ما به دنبال آسیب‌پذیری‌های هکرها هستیم. آنها بشر هستند و قطعاً ضعف‌هایی دارند. آنها بسیار حریص هستند و همین موضوع به آنها ضربه خواهد زد."کارشناسان امنیت سایبر رژیم صهیونیستی می‌گویند، راه حلی که این شرکت برای مبارزه با هکرها انتخاب کرده است، راه‌حل متفاوتی است که با تله‌های فریبی که تاکنون استفاده می‌شده‌اند، تفاوت دارد. تله فریب‌های قبلی و موجود با نام honeypots شناخته می‌شوند. آنها همچنین به این نکته اشاره می‌کنند که شبکه‌های بزرگ نیازمند تعداد زیاد و پایان‌ناپذیر honeypots هستند تا بتواند هکرها را فریب بدهند. شبکه‌های بزرگ تعداد بسیار زیادی دستگاه مختلف را در خود جای‌داده‌اند که حفظ و حراست از آنها در برابر حملات سایبری بسیار دشوار است. مسئولین شرکت می‌گویند که این شرکت، یک‌لایه فریبنده را بر روی کل شبکه یک ارگان یا سازمان قرار می‌دهد و از این طریق امنیت سایبری کل شبکه را افزایش می‌دهند.
نکته دیگر در این میان این است که بر اساس گفته‌های مسئولان این شرکت، این اطلاعات غلط و نادرست تنها برای هکرها قابل رؤیت است و کارمندان یا کاربرانی که به‌طور معمول قصد استفاده از ابزار، سرورها و تجهیزات شبکه را دارند در امنیت کامل خواهند بود. آویوا لیتان (Avivah Litan) و لارنس پینگ (Lawrence Pingree) از محققان این شرکت می‌گویند:" این روش در آینده بسیار فراگیرتر از روش‌های قبلی خواهد شد، زیرا روش جدید بسیار مؤثرتر و مفیدتر از قبل عمل خواهد کرد."
البته بزرگ‌ترین چالش پیش روی این شرکت، قانع کردن مشتریان نسبت به این موضوع است که سیستم‌های آنها، تداخلی با عملیات تجاری معمول تحت نظارت این شبکه حفاظتی پیدا نخواهند کرد. این شرکت در حقیقت 8 حامی اصلی دارد که یکی از آنها بازنشستگان واحد شنود و جاسوسی 8200 ارتش رژیم صهیونیستی هستند. حامیان دیگر این شرکت، شرکت‌هایی نظیر آلکاتل لوسنت فرانسه و سیسکو هستند که سرمایه‌گذاری‌هایی را در این زمینه انجام داده‌اند. کارشناسان Illusive ادعا می‌کنند که هکرهایی که در ماه‌های اخیر حملاتی را بر روی اسرائیل انجام داده‌اند خود نیز از فهم این موضوع عاجز هستند که توسط این نرم‌افزار شناسایی‌شده‌اند. همچنین این کارشناسان از تلاش این شرکت برای ایجاد همکاری با شرکت‌های امنیت شبکه نظیر Finjan خبر داده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر