۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۱۴۳۸۴
بعد از اتهام آمریکا به چین، اوباما در تلاش برای قدرتمندتر کردن دفاع سایبری آمریکاست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی،اوباما در یک اجلاس مطبوعاتی در آلمان تأکید کرد که آمریکا باید به‌شدت توان دفاع سایبری خود را بالا ببرد. وی سعی کرد که از اتهام زدن به چین در مورد حملات اخیر خودداری کند؛ زیرا احساس کرد که این مسائل موجب تحت‌الشعاع قرار دادن مذاکرات چین و آمریکا در واشنگتن می‌شود.

وی اظهار کرد که حملات سایبری به بخش دولتی و بخش خصوصی آمریکا بدتر هم خواهد شد و این کشور باید در زمینه دفاع به‌سرعت عمل کند. وی در ادامه افزود: «ما از قبل آسیب‌پذیری‌هایی را شناسایی کرده بودیم و این آسیب‌پذیری‌ها در بخش‌های مختلف تشدید خواهد شد. یکی از دلایل این امر، قدیمی بودن سامانه‌های ماست.» او تصریح کرد که از کنگره درخواست کرده است که لایحه‌ای را تصویب کند که دولت و بخش خصوصی را نسبت به آگاهی در مورد تهدیدات سایبری تشویق کند. علاوه بر اتهام اخیر آمریکا به چین، آمریکا چندی پیش مدعی شد که روسیه اطلاعات مالیاتی حدود صد‌هزار نفر از مردم آمریکا را افشا کرده است.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که مقامات آمریکا در مورد حمله اخیر که مدعی شدند، نظر واحدی ندارند. درحالی‌که برخی از مقامات دولت اوباما این حمله را به آمریکا نسبت دادند، اوباما سعی کرد که فعلاً این حمله را به چین نسبت ندهد، زیرا ممکن است موجب تشدید تنش‌ها و به خطر افتادن بعضی منافع آمریکا شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر