۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۴۳۵۹
چین اتهامات مطرح شده از سوی آمریکا مبنی بر دست داشتن این کشور در رخنه ی اطلاعاتی اخیرکه موجب لو رفتن اطلاعات حدود 4 میلیون کارمند فعلی و سابق FBI شده است را قویاً تکذیب کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی به نقل از پاپسا،سخنگوی سفارت چین در واشنگتن در اظهاراتی با اشاره به سخت بودن ردیابی حملات سایبری انجام شده در کشورهای مختلف، نه تنها شناسایی عامل این حملات را دشوار دانست بلکه نتیجه گیری شتاب زده و اتهامات فرضی مطرح شده از سوی آمریکا را نا معتبر و بی حاصل خواند.

Zhu Haiquan در این باره افزود: حمله ی سایبری یک تهدید جهانی است که می طلبد به آن با یک رویکرد بین المللی بر پایه ی اعتماد و احترام متقابل پرداخته شود.

مقامات آمریکایی که نخواستند نامی از آنها فاش شود پیش تر مدعی شده بودند که مسئول رخنه ی اطلاعاتی اخیر که در نوع خود یکی از بزرگترین رخنه های صورت گرفته در شبکه های این کشور بوده است و در آن اطلاعات حدود 4 میلیون کارمند فعلی و سابق FBI افشا شده است، کشور چین بوده است.

پس آنکه اداره ی مدیریت پرسنل (OPM) اعلام کرد که چند سیستم چینی پشت این دست فعالیت های خرابکارنه در آمریکا بوده اند، وزارت امنیت داخلی آمریکا با تأیید این گزارش از آن به عنوان یک حمله سایبری یاد کرد و در مورد احتمال به سرقت رفتن اطلاعات میلیون ها نفر از جمله همه ی آژانس های دولتی فدرال طی این حمله هشدار داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر