۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۴۳۴۱
مک‌کین، سناتور آمریکایی، گفت که اگر کنگره کاری نکند، هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی نسبت به نفوذ هکرها آسیب‌پذیر هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی به نقل از سایبربان، مک‌کین به این نکته اشاره کرد که کسی نسبت به حملات سایبری دشمنان ایمن نیست.

مک‌کین افزود: «اولویت ما باید این باشد که در وهله اول از حملات دشمن‌هایمان جلوگیری کنیم و به توانایی‌های آنان برای نفوذ در داده‌ها، سرقت و تخریب آنها خاتمه دهیم.»

 وی حمله اخیری را که به ادعای رسانه‌های غربی منجر به سرقت اطلاعات 4 میلیون کارمند آمریکا شد، نشان‌دهنده ضعف و بی‌دقتی در راهبرد فعلی امنیت سایبر آمریکا دانست.

نکته جالب این است که دولت اوباما حمله اخیر را به کشور چین نسبت داد ولی این سناتور گفت که ممکن است این حمله کار چین باشد. وی در مورد قانون دفاع ملی (NDAA) گفت: «قانون دفاع ملی شامل موادی است که موجب بهبود بخشیدن به ظرفیت‌های فرماندهی سایبر آمریکا در برابر دولت‌های دیگر و سازمان‌های تروریسم می‌شود.»

نکته‌ای که در اینجا لازم به ذکر است این‌که آمریکا به دنبال تأسیس یک سازمان بین‌المللی در حوزه سایبر است تا از این طریق به یک حاکمیت سایبری برسد. با این کار آمریکا در مقابل چین قرار می‌گیرد زیرا این کشور نیز به دنبال حاکمیت سایبری است؛ بنابراین آمریکا سعی می‌کند همه‌جا از حملاتی که به این کشور می‌شود صحبت کند و بیشتر خود را قربانی نشان دهد و هیچ کجا سخنی از حملات خود نمی‌گوید تا مبادا وجهه خود را در جامعه جهانی از دست دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر