۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۴۳۴۰
رئیس دفتر ملی سایبری اسرائیل ضمن اشاره به راهبرد سایبری اسرائیل، اتهاماتی به ایران در حوزه سایبری وارد کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی به نقل از سایبربان، رئیس دفتر ملی سایبری اسرائیل (INCB) از ایجاد یک راهبرد جامع برای پیشگیری از حملات روبه رشد و پیچیده سایبری برای اسرائیل خبر داد.

 اویاتار ماتانیا، رئیس دفتر ملی سایبری اسرائیل، گفت که شبکه‌های ایران در سه تا پنج سال آینده ظرفیت‌های خود را در زمینه سایبر گسترش خواهد داد.

ماتانیا افزود که اسرائیل با همکاری با دانشگاه‌ها، بخش تجاری و سازمان‌های دولتی در تلاش است تا سرمایه‌ای برای امنیت سایبر جمع‌آوری و در برابر حملات سایبری دفاع کند.

این شخص به این نکته تصریح کرد که کسانی هستند که اکنون در صحنه سایبر مطرح نیستند اما تا چند سال آینده به صحنه خواهند آمد. او در ملاقاتی که در اتاق بازرگانی آمریکا داشت گفت که سرمایه‌گذاران پانصد میلیون دلار برای شرکت‌های نوپای اسرائیلی به کار گرفته‌اند.

او اسرائیل را مولد جهانی سایبر خواند! ماتانیا برای اینکه اسرائیل را قدرت برتر سایبری نشان دهد (برخلاف اظهارات برخی مقامات این رژیم که در گوشه و کنار از آسیب‌پذیر بودن برخی سامانه‌های این رژیم در برابر حملات سایبری دم می‌زنند.) گفت که حملاتی به زیرساخت‌های اسرائیل صورت گرفته بود ولی هیچ‌کدام از آنها موفق نبودند، زیرا از سال ۲۰۱۲، برنامه نظارت سایبری برای تضمین حفاظت از زیرساخت‌ها اجرا شده است.

همچنین در مورد قدرت ایران در این ملاقات از او سؤال شد. ماتانیا در جواب، همانند دیگر همتایان خود، سعی در ایران هراسی داشت و ایران را یک قدرت خطرناک جلوه داد.

وی همچنین، ایران را یک سازمان تروریستی خواند که باید مراقب تهدیدات آن بود. به‌علاوه او در مورد استاکس‌نت که کار مشترک آمریکا و اسرائیل بود، هیچ‌گونه توضیحی نداد و گفت: «من کسی نیستم که در این مورد از او سؤال شود.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر