۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۴۳۲۳
رئیس اداره بهداشت دامپزشکی کرمان خبر داد
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: بیش از یک‌ میلیون و 500 هزار رأس دام سبک استان کرمان علیه تب مالت مایه‌کوبی می‌شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی،محمد جانباز امروز  از آغاز طرح واکسیناسیون رایگان تب مالت دام سبک در استان کرمان خبر داد و اظهار داشت: واکسیناسیون فراگیر، آموزش، ترویج و رعایت مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای از روش‌های پیشگیری و مبارزه با بیماری بروسلوز در جمعیت دامی است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان بیان کرد: در این راستا طرح واکسیناسیون رایگان بروسلوز گوسفندی در سطح استان کرمان با همکاری بخش خصوصی آغاز شد.

جانباز با بیان اینکه بروسلوز یا تب مالت از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است، افزود: این طرح مایه‌کوبی در جمعیت بره، بزغاله، گوسفند و بز در سطح استان کرمان انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح مایه‌کوبی بیش از 893 هزار رأس گوسفند و بز و 668 هزار رأس بره و بزغاله استان کرمان توسط اکیپ‌های بخش دولتی و خصوصی به صورت رایگان آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

جانباز عنوان کرد: بیماری بروسلوز به دلیل ایجاد سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر و از دست رفتن ارزش اقتصادی دام در صنعت دامداری دارای اهمیت ویژه‌ای است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان عنوان کرد: این بیماری در دام درمان ندارد و تنها راه مبارزه با آن پیشگیری از طریق واکسیناسیون است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر