۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۴۳۰۵
اداره کل پدافند غیرعامل استانداری مازندران
دوره آموزشی توجیهی ساخت و ساز روستایی با رویکرد پدافند غیرعامل ویژه دهیاران شهرستان نور در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی شهرستان نور برگزار شد.
دوره آموزشی توجیهی ساخت و ساز روستایی با رویکرد پدافند غیرعامل ویژه دهیاران شهرستان نور در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی شهرستان نور برگزار شد.
یزدانی معاون فرماندار شهرستان نور ضمن تقدیر از رویکرد اداره کل پدافند غیرعامل در برگزاری دوره های توجیهی خاطر نشان کرد امروز پدافند غیرعامل می تواند به عنوان یک نقش برجسته ایمن ساز مورد پذیرش همگان قرار گیرد که این نقش در همه حوزه ها قابل مشاهده می باشد. وی تعیین الزامات پدافند غیرعامل در توسعه متوازن و پایدار روستاها را به عنوان یک مطالبه جدی مطرح کرد و بر استمرار برگزاری چنین نشست هایی تاکید کرد.
سپس مهندس محمدی شیرکلایی کارشناس مسئول اداره کل پدافندغیرعامل استان و مدرس دوره ضمن تبیین اهمیت و ضرورت پرداختن به پدافند غیرعامل با سه رویکرد تاکیدات مقام معظم رهبری، تکالیف قانونی و سوابق و وقوع تهدیدات آنرا امری الزامی دانستند که رعایت آن می تواند موجبات کاهش آسیب پذیری، ارتقاء آستانه تحمل مردم، افزایش بازدارندگی، تسهیل مدیریت بحران  و تداوم فعالیت های ضروری برای گشور گردد.
وی در ادامه به تشریح مبحث 21 مقررات ملی ساختمان و لازم الاجرا بودن مباحث مقررات ملی ساختمان برای متولیان صدور پروانه پرداخت و تاکید کرد، دراین مبحث علاوه بر مقاوم سازی سازه ای به مقاوم سازی عوامل غیر سازه ای و پوسته بنا نیز می پردازیم و این موجب کاهش تلفات 35 درصدی لرزه ای در کشور خواهد شد.
محمدی شیرکلایی موقعیت قرارگیری شهرستان نور را با توجه به وسعت و ویژگی های جغرافیایی آن بحران خیز دانست و با اشاره به سیل 23 فروردین سال جاری بخش بلده که صرفاً در حوزه راه 550 میلیارد ريال خسارت وارد کرد، رعایت حریم ساخت و ساز ایمن و اصولی را خواستار شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر