۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۴۲۸۲
جزئیاتی از اجلاس امنیت سایبر قطر بیان‌گر اهمیت این موضوع در انرژی است و قطر سعی دارد با آموزش مردم آنها را از تهدیدات سایبری آگاه کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی،در جریان این اجلاس مصاحبه‌ای توسط شرکت گالف اینتلیجنس (The Gulf Intelligence) برگزار شد. ۴۵ درصد از پاسخگویان این مصاحبه معتقد بودند که با توجه به خطرات مخرب حملات سایبری به صنعت انرژی قطر، این کشور باید اقداماتی را برای آموزش کارمندان خود به عمل آورد و عموم مردم را نیز از تهدیدات سایبری آگاه کند. درحالی‌که ۳۳ درصد از آنها معتقد بودند که توسعه تخصص امنیت داخلی و فرهنگ هک کردن باید به‌عنوان یک اولویت باشد. ۱۱ درصد نیز اظهار کردند که کسانی که به اشتراک‌گذاری اطلاعات و داده‌ها و مشخص کردن وظایف سهامداران بخش‌های مختلف می‌پردازند، باید تهدیدات امنیت سایبر را موردتوجه قرار دهند. علاوه بر مطالب قبل، انجمن تحقیق و توسعه در مورد اولویت تحقیق بر روی امنیت سایبر در قطر تأکید کرد. همچنین به این نکته اشاره کرد که باید پیشرفت‌هایی در تشخیص، توقف و پاسخ به تهدیدات سایبری صورت بگیرد، قبل از اینکه زیرساخت‌های ملی و اقتصاد هدف حملات واقع شوند.

۶۰ درصد از شرکت‌های ملی و بین‌المللی شرکت‌کننده به این نتیجه رسیدند که باید بخشی از عملیات خود را به دره سیلیکون و سایر کانون‌های خلاق دنیا در زمینه فناوری منتقل کنند. این کار برای استفاده از بهترین امکانات به‌منظور ایجاد نوآوری و تقویت نیروی کار در قرن حاضر است. درحالی‌که ۴۰ درصد از آنها معتقد بودند چنین کاری لازم نیست.

لازم به ذکر است که شرکت گالف اینتلیجنس تسهیلاتی را برای تبادل اطلاعات فراهم می‌کند و شبکه‌ی اینترنتی را میان سهامداران انرژی، بانک، بهداشت و درمان و بخش‌های مالی منطقه خلیج‌فارس ایجاد می‌کند. مرکز ارتباطات راهبردی آن در دبی قرار دارد ولی مراکز اجرایی آن در کشورهای قطر و عمان واقع است. این شرکت جلسه‌ای را سالانه برگزار می‌کند که در آن سهامداران ملی و بین‌المللی صنعت انرژی شرکت می‌کنند و این جلسات در امارات، قطر و عمان برگزار می‌شود. ازجمله اشخاصی که در این جلسات شرکت می‌کنند می‌توان به نخست‌وزیر لبنان و قطر، دبیر کل اوپک، وزیر انرژی امارات، قطر، عراق، موزامبیک و تانزانیا اشاره کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر