۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۱۴۲۶۳
فرمانده نیروهای ویژه انگلستان از آغاز یک جنگ سایبری علیه شبکه مجازی تروریست‌های داعش خبر داد.
انگلستان یکی از کشورهایی است که عضو ائتلاف مبارزه با داعش به رهبری آمریکاست. فرماندهی نیروهای ویژه انگلستان از اعزام تعدادی از نیروهای خود به عراق خبر داده است که قصد آنها ایجاد یک جنگ ترکیبی علیه داعش است. منظور از جنگ ترکیبی، ایجاد جنگ روانی به همراه جنگ سایبری علیه نیروهای داعش در عراق و سوریه است.
ازجمله دیگر اهداف این نیرو در عراق و سوریه، کمک به آمریکا در ساخت ویروس‌های مخربی است که شبکه تلفن همراه و خدمات آنلاین داعش را مختل خواهد ساخت.
یکی از مقامات نظامی انگلستان اعلام کرده است که:" ما می‌دانیم که عملیات ما در این راه تأثیرگذار خواهد بود زیرا که آنها تاکتیک خود را تغییر داده‌اند. ما اکنون در حیاط خلوت آنها هستیم و آنها این موضوع را فهمیده‌اند."
این مقام نظامی در ادامه افزوده است:" ما نیاز داریم تا افراد کلیدی آنها را بشناسیم تا از طریق ابزارهای الکترونیک خود، آنها را تحت فشار قرار دهیم."
حال مشخص نیست که هدف انگلستان از رسانه‌ای کردن این خبر، دقیقا مبارزه با داعش است یا اینکه هدف دیگری را دنبال می‌کند. تاکنون در چندین مورد اعتلاف مبارزه با داعش به رهبری آمریکا، به جای مبارزه حقیقی با این گروهک تروریستی، نیروهای عراقی و ارتش سوریه را مورد هدف قرار داده‌اند. از این رو بیم آن می‌رود که اینبار نیز انگلستان هدفی غیر از مبارزه با داعش داشته باشد. آتشی که قطعا دامن برپاکنندگان آن را نیز خواهد سوزاند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر