۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۴۲۵۴
این روزها جعل هویت به قلب جرایم سایبری تبدیل شده، بنابراین افراد باید مسئولیت حفاظت از داده‌های شخصی خود را به‌خصوص هنگام کار و بازی آنلاین بپذیرند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، بر اساس بررسی‌ها  بیش از ۳۲هزار نفر در سه‌ماهه اول ۲۰۱۵ گرفتار حملات سرقت هویت شده‌اند که این میزان نسبت به سال گذشته ۳1درصد رشد داشته است. 

در حال حاضر حملات سرقت هویت حدود نیمی از تمامی موارد ثبت‌شده از حملات تقلب را شامل می‌شود. ۴1درصد از موارد ثبت‌شده به‌ سرقت کارت اعتباری و ۲۷درصد به سرقت حساب‌های بانکی مربوط است. 

درحالی‌که میانگین سنی قربانیان سرقت هویت، ۴۶ است اما مجرمان به‌طور فزاینده‌ای در حال هدف قرار دادن افراد رده سنی ۲۱ تا ۳۰ سال هستند. این گروه حدود ۱۶درصد از تمام قربانیان سرقت هویت را در برمی‌گیرند و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶درصد افزایش یافته است. 

بیش از ۸۰ درصد از تمامی حملات سرقت هویت در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ به‌صورت آنلاین اتفاق افتاده است. 

امروزه جعل هویت به قلب جرایم سایبری تبدیل شده است و برای متوقف کردن این نوع حملات، افراد باید  مسئولیت حفاظت از داده‌های شخصی خود را به‌خصوص هنگام کار و بازی آنلاین بپذیرند. 

با پیروی از رویه‌های ساده مانند انتخاب رمز عبور قوی، حفاظت از دستگاه‌های متصل به اینترنت توسط به‌روز نگه‌داشتن نرم‌افزارهای امنیتی و به اشتراک نگذاشتن اطلاعات شخصی به‌صورت آنلاین می‌توان با حملات سرقت هویت مبارزه و اطمینان حاصل کرد که تنها تعداد اندکی هدف این نوع حملات قرار خواهند گرفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر