۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۱۴۲
فاکس‌نیوز گزارش داد
برخی کارشناسان سفر گروهی از دیپلمات‌های اروپایی به ایران را نشانه پاسخ سرد قانون‌گذاران اروپایی به تحریم‌های مدنظر اوباما می‌دانند.

به گزارش پايداري ملي، شبکه خبری فاکس‌نیوز، وابسته به نومحافظه‌کاران آمریکا در گزارشی ضمن اشاره به سفر گروهی از اعضای پارلمان آلمان به ایران که به دیدار آنان با محمدجواد لاریجانی، رئیس شورای حقوق بشر ایران انجامید، این سفر را نشانه آن دانسته است که قانون‌گذاران اروپایی پاسخی سرد به تلاش‌های باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص تحریم و انزوای ایران داده‌اند.

این شبکه خبری با یک کارشناس مسائل ایران در آلمان به نام «وحید وحدت حق» که خود ایرانی‌الاصل است مصاحبه کرده که می‌گوید این مسافرت به منزله شکست تحریم‌های اتحادیه اروپا و باراک اوباما علیه ایران بوده است.

این در حالی است که سفر گروه دیگری از نمایندگان پارلمان‌های اروپایی به ایران به‌خاطر آنکه مقامات ایرانی اجازه ندادند جایزه‌ای به یکی از مخالفین جمهوری اسلامی اعطا کنند، لغو شده بود. اما به هر حال این گروه نیز آماده مسافرت به ایران بود در حالی که دو سناتور آمریکایی در نامه‌ای به آنها متذکر شده بودند که چنین سفری در این برهه حساس، پیام اشتباه به ایرانیان می‌دهد!

از سوی دیگر، «آلن مندوزا»، مدیر اندیشده «هنری جکسون» در لندن هم بر این باور است که نمی‌توان از تحریم‌های فعلی انتظار برآوردن نتیجه‌ای در جبهه اقتصادی داشت. فشار این تحریم‌ها بر ایران به آرامی وارد می‌شود و به این ترتیب ایران قادر است آثار آنها را کاهش دهد.

وی خواستار تحریم همه‌جانبه ایران و حزب‌الله لبنان شده است تا اثری شدید بر ایران داشته باشد.

گزارش خطا
برچسب ها: تحريم اروپا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر