۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۴۰۹۷
جلسه کمیته پدافند غیر عامل اداره کل ثبت احوال مازندران تشکیل گردید.

جلسه کمیته پدافند غیرعامل ثبت احوال مازندران با حضور سید یدا... نبوی مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری مازندران ، علی رجبی مدیرکل ثبت احوال مازندران وسایر اعضا در اداره کل ثبت احوال استان مازندران تشکیل گردید.

سید یدا... نبوی مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری مازندران ضمن تبریک ولادت با سعادت امام حسین (ع) (روز پاسدار) حضرت ابوالفضل (ع) (روز چانباز و امام زین العابدین (ع) و سالروز آزاد سازی خرمشهر  اظهار داشت ؛ دفاع مقدس اولین تجربه پدافند غیرعامل برای نظام جمهوری اسلامی بود و ما توانستیم در آن شرایط که تمامی ابرقدرتهای بزرگ حامی دولت متجاوز بوده اند به جهانیان درس مقاومت و ایثار بدهیم و امروز شاهد هستیم که در 8 سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک وطن عزیزمان در اختیار متجاوزین قرار نگرفت.

نبوی افزود ؛ به فرموده رهبر معظم انقلاب حضرت آیت ا... خامنه ای پدافند غیر عامل یک اصل است برای تمامی زمانها و برای همیشه.

یدا... نبوی اذعان داشت ؛ پدافند غیر عامل زائیده ذهن بشر نیست و ما میبینیم که خداوند در قرآن کریم امر به ساختن زره به پیامبرانش نمود که خود از اصول پدافند غیرعامل است.

مدیر کل پدافند غیرعامل بکارگیری اصول و ضوابط پدافند غیر عامل  در مقابله با تهدیدات نرم افزاری  الکترونیکی بعنون حفاظت و صیانت از شبکه های اطلاع رسانی و رایانه ای  و ایمن سازی سازه ها و در طرح ها ی   عمرانی در مقابله با حوادث و کاهش هزینه ها ضروری دانست. ایشان یکی از مسائل مهم  در مورد پدافند غیر عامل را فرهنگ سازی  و اقدام آموزشی دانست  و افزود در سال 93 در سطح استان  بالغ بر 71 هزار نفر به ساعت آموزش برای  کلیه دستگاه های اجرایی ، 27 رزمایش در سطوح مختلف در سطح استان   انجام شد.

ایشان تاکید نمودند در خصوص تامین اعتبار  مدیر کل محترم می توانند بر اساس جزء ع تبصره 3 ماده واحد قانون بودجه 94 دو درصد از اعتبارات تملک دارائی  به پدافند غیرعامل اختصاص دهند  و اظهار امیدواری نمود  که علاوه بر آن  بتوانیم با حمایت استاندار محترم  و تعامل با سازمان مدیریت و برنامه ریزی بخشی از مشکلات موجود در راستای پدافند غیر عامل ثبت احوال  را مرتفع نمائیم.

علی رجبی مدیرکل ثبت احوال مازندران ضمن خیرمقدم به مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری مازندران ، اعیاد شعبانیه و سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر . اذعان داشت ؛ پدافند غیر عامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که مستلزم بکارگیری جنگ افزار نبوده و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات نظامی و غیر نظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

 وی در ادامه عنوان نمود:اقدامات اساسی در تامین دفاع غیرعامل شامل مواردی می‌باشد که در تهیه طرح‌ها متناسب با ماموریت، وضعیت، موقعیت و شرایط زمانی و مکانی و رده سازمانی باید مورد استفاده و بهره برداری لازم قرار گیرد.

مهندس رجبی در ادامه خاطر نشان کرد: امروزه شاهد تغییرشکل تهدیدات دشمن از حوزه نظامی به حوزه های سایبری و فرهنگی می باشیم که مهمترین این تهدیدات برای ثبت احوال در حوزه‌های اینترنت، نرم‌افزار و عامل انسانی ظهور کرده است. که بایستی با همکاری و تعامل و پشتیبانی  در مقابله تهدیدات اقدامات  موثر و مفیدی برداشته می شود.

در این جلسه دبیر کمیته گزارشی از عملکرد  کمیته پدافند غیر عامل  ثبت احوال  را ارائه  و هر یک از اعضا به بیان دیدگاه های خود پرداختند و در پایان تصمیماتی جهت پیگیری و رفع مشکلات موجود  اتخاذ گردید.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر