۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۱۴۰۷۰
در کنگره تجلیل از ایثارگران
رییس جمهوری با یادآوری نخستین روز دفاع مقدس گفت: اساس ایستادگی مردم ما نه خاک، نه خون و نه نژاد بود بلکه عشق به اسلام و وطن، اساس ایستادگی و مقاومت مردم بود.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در هشتمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران به مناسبت سوم خرداد که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، این مطلب را بیان کرد.

رییس جمهوری افزود: یک پیام بسیار قوی برای تمام جهان این بود که ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی هوایی سرافراز نه نیازی به آموزش، نه نیازی به قطعه و نه نیازی به تستر و کامپوننت شما دارد، نیروی هوایی روی پای خود می ایستد. این اولین پیام تکان دهنده جهانی بود و روحیه عراقی ها به طور کامل خرد شد.

روحانی با یادآوری عملیات کمان 99، ادامه داد: در تاریخ دفاع مقدس این ضربه اول، جایگاه خاصی دارد و این عملیات نیروی هوایی به عنوان عملیات بسیار تاثیر گذار در تاریخ انقلاب ما ثبت شده است.

رییس شورای عالی امنیت ملی با بیان این که هیچ یک از اهداف دشمنان در دفاع مقدس محقق نشد، اضافه کرد: اساس ایستادگی مردم ما نه خاک، نه خون و نه نژاد بود، آن چه که همه مردم ما را از دریای خزر تا خلیج فارس و دریای عمان، از غرب و شرق و از روستا و شهر همه را برانگیخت، ایمان، عشق به اسلام و وطن، اساس ایستادگی و مقاومت مردم بود.

روحانی اظهار داشت:تصوراتی دکه دشمنان اسلام نسبت به ایران داشتند خواب آن ها تعبیر نشد، از همان آغاز حمله، تمام نیروی مسلح و مردم همه به صحنه آمدند، عراقی ها همان روز اول فهمیدند که مساله به آن سادگی نیست که آن ها فکر کردند.



**مصمم به آزادی خرمشهرهای جدید هستیم

روحانی درباره دلایل تجلیل از سوم خرداد، گفت: آمده ایم تا به دنیا بگوییم که هر وقت در این کشور سوم خردادی به پیش آید و هروقت که بخشی از سرزمین و ارزش ما به ناروا به دست دشمنان قدار تصرف شود، اراده ملی ما آزاد کردن خرمشهر جدید است.

رییس شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: ما باید بایستیم، دست به دست هم دهیم و خرمشهر جدید را آزاد کنیم، امروز سرزمین زیبای فعالیت اقتصادی شما با دنیا توسط عفلقیان جدید یعنی 5+1 و شورای امنیت اشغال شده است.

روحانی با بیان این که سرزمین اقتصادی ما اشغال شده است و در دنیای اقتصاد هر حرکتی بخواهد انجام شود، جلوی آن را گرفته اند، افزود: ما امروز با ابراز دیپلماسی می خواهیم سرزمین اقتصاد ما که به ناروا تصرف شده است را آزاد کنیم، امروز فضای سرزمین فروش نفت ما اشغال شده است.

رییس جهوری ادامه داد: عفلقیان آمده اند و نمی گذارند نفتی که متعلق به این مردم است را بفروشیم تا مردم زندگی کنند، سرزمین نفت ما توسط قدرت و ابرقدرت ها اشغال شده است، ما باید خرمشهر نفتما ن را آزاد کنیم.

روحانی اضافه کرد:ما باید تمامی سرزمین های تصرفی اقتصادی و علمی را در سراسر جهان که به ناروا اشغال شده است به عنوان خرمشهر جدید از دست دشمن آزاد کنیم.

رییس دولت تدبیر و امید خاطر نشان کرد: آمده ایم که بگوییم که ملتی هستیم که خرمشهرها را فراموش نمی کنیم، ملتی هستیم که مصمم به آزادی خرمشهرها هستیم، امروز هم خرمشهرها هم پیش روی ما هست و ما مصمم هستیم تمامی خرمشهرها بدون استثنا به دست این ملت با هدایت رهبری به حول وقوه الهی آزاد شود.

در هشتمین کنگره تجلیل از ایثارگران، یکهزار و 500 نفر از خانواده های شهدا، رزمندگان و فاتحان خرمشهر حضور داشتند.

رییس جمهوری در این مراسم از هشت خانواده شهید تجلیل کرد.

در حاشیه هشتمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران، 10 عکس برگزیده جشنواره قاب سرخ با موضوع گلزار شهدا و همچنین عکس هایی از جنایت های آل سعود در یمن با عنوان کمپ همدردی با مردم این کشور که توسط عکاسان یمنی ثبت شده، به نمایش درآمد.

در این مراسم سرلشکر حسن فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح، حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، معصومبه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست و حجت الاسلام و المسلمین شهیدی محلاتی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور داشتند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر