۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۳۹۴۸
سردار صفوی در بازدیداز سازمان پدافند غیرعامل کشور:
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت:از نظر من سازمان پدافند غیرعامل یک سازمان راهبردی و حاکمیتی برای استحکام نظام جمهوری اسلامی در آینده و مقابله و مقاومت در برابر انواع تهدیدات است.
صبح امروز سردار سرلشکر پاسدار دکتر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در بازدید از سازمان پدافند غیر عامل کشور و در جمع رئیس و معاونین سازمان ،ضمن تبریک اعیاد رجبیه و شعبانیه گفت:صمیمانه از فعالیت های تک تک شما عزیزان خصوصا سردار دکتر جلالی که در طول این 12 سال پدافند غیرعامل را به یک نهاد ارزشمند تبدیل کرده تشکر می کنم.

وی گفت:از نظر من سازمان پدافند غیرعامل یک سازمان راهبردی و حاکمیتی برای استحکام نظام جمهوری اسلامی در آینده و مقابله و مقاومت در برابر انواع تهدیدات است.

دکتر صفوی تهدیدات را در شش موضوع بیان کرده و گفت:در مباحث نظری مهمترین اصل در پدافند غیر عامل شناخت صحیح تهدیدات در چهارسطح ؛تهدیدات بین المللی، منطقه ای، ملی و استانی است.

وی ادامه داد ؛ باید درک و فهمی از این 4 سطح داشته باشیم، برای مثال، در مقیاس بین المللی هم اکنون دوره ی جدیدی از جنگ سرد آغاز شده است مشاهده می شود.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت:آمریکایی ها درسال 2013 حضور در منطقه اقیانوس آرام و جنوب شرق آسیا را در سند راهبرد ی در چهارچوب محاصره چین عنوان کرده اند، در مقیاس بین المللی در دوره ناپایداری استراتژیک و عدم قطعیت و نا امنی قرار گرفته ایم، آرایش آمریکایی ها به سمت روسیه و چین و به طور خاص به سمت آسیا است.

وی ادامه داد؛در سطح منطقه و طی 15 سال گذشته ،2001 حمله به افغانستان ، 2003 حمله به عراق و هم اکنون حمله به یمن ، این منطقه هدف تهاجمات نظامی آمریکایی ها و همپیمانانش قرار گرفته است و تا 15 سال آینده منطقه جنوب غرب آسیا دچار نا امنی، تنش و شاید هم جنگ شود.

سرلشکر صفوی گفت:تا زمانی که رژیم صهیونیستی در این منطقه هست ، نفت در خلیج فارس وجود دارد و میلیارها دلار بازار فروش سلاح موجود می باشد ، جنگ و نا امنی ادامه خواهد داشت و این زمینه های بروز ناپایداری است.


دستیارعالی فرمانده معظم کل قوا گفت: باید به صورت مباحث نظری بتوانیم به درک مشترک از ماهیت تهدیدات آینده (تهدیدات هوا پایه، دریا پایه، سایبری و...) برسیم و آنها را تجزیه و تحلیل کرده جنگ های نظامی علیه کشورها را مدلسازی کنیم.

وی گفت:با توجه به اتفاقاتی که پیرامون ایران حادث شده است، باید از بدبینانه ترین سناریو و تهدید تا کمترین ، برای هر کدام از سناریو ها طرح های لازم را آماده کنیم،طرح های عملیاتی شامل نیروهای مسلح و دستگاه های دولتی و قوای 3 گانه باشد .

سرلشکر صفوی گفت: سازمان پدافند غیر عامل آمادگی سازمان های نظامی و دولتی را در راستای پدافند غیرعامل کنترل کرده ، اولویت بندی لازم را انجام دهید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر